BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A fizetett bekerülés

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Bizonyos kulcsszavakra a honlap bekerül a találati listába, és azért fizet a cég, hogy egyáltalán felvegyék a listába. Szemben a PPC fizetett helyezéssel, a fizetett bekerülésnél a jó hely nem garantált. Ha nincs kiemelt helyezés, akkor mire jó ez egyáltalán? Egy frissen indult honlap esetén hónapokba telhet, amíg a keresőrobotok becsévélik az új weboldal madzagját. Ez alatt az idő alatt, fizetett bekerülés nélkül, az új honlap olyan, mint egy újszülött, akinek elvágták a köldökzsinórját, nem kötődik a hálóra ténylegesen, a potenciális érdeklődők számára láthatóan. Érthető tehát, hogy a friss honlappal induló cégek nem akarnak elesni attól a lehetőségtől, hogy már az induló online jelenlét alatt ismertséget, vagy akár bevételt produkáljanak. Ezért a fizetett bekerülésen túl, ingyenesen bejelentkeznek a keresőmotorok és más szakmai katalógusok indexébe is.

Mint láttuk, a jelenlegi legnagyobb forgalmú keresőnél, a Google-nél a fizetett bekerülés, szemben a lassabb átfolyású regisztrálással/ automatikus indexeléssel, nem lehetséges, mert szeparáltan kezeli a szponzorált listát és az organikusat, viszont a keresőmotorok többségénél, így pl. a szintén nagy népszerűségnek örvendő versenytársnál, a Yahoo!-nál a fizetett bekerülés egy lehetséges szolgáltatás. A fizetés alapja lehet éves bérleti díj, vagy a kattintási arány is.

Mit látnak szemeim?

A szolgáltatás kritikusai szerint a fizetett bekerülésnél fennáll az a veszély, hogy a végfelhasználó nem azt kapja, amit szeretne, vagyis nem a releváns információt, hanem a fizetett, gazdasági érdektől vezérelt, de nem annyira minőségi találatokat. Feltehetően a Google sikere részben annak is köszönhető, hogy nem engedélyezi a fizetett bekerülést (csak a robotok indexelhetik be az adott honlapot) és nem mossa össze a természetes és a szponzorált találatokat. Ez a gyakorlat az ügyfeleket helyezi előre és így bizalmuk nő.

Fontos megemlíteni, hogy a fizetett bekerülés nemcsak marketingre használható, hanem tesztelésre is: egy épp frissen optimalizált oldalt gyorsan le tudunk vizsgáztatni, hogy ha már egyébként magától (a keresőpókok segítségével), és nem fizetés útján benne lenne a listában, akkor hányadik helyezést érne el. Ha nem vagyunk elégedettek az optimalizálással, még további finomításokat végezhetünk, anélkül, hogy a sötétben tapogatóznánk, vagy feleslegesen pénzt adnánk ki.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: