BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A Forró Tűzróka Hosszú Farka

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A Firefox új verzióját a használók által készített reklámokkal hirdetik. A hagyományos reklámügynökségek munkáját ez nem elveszi, de remekül kiegészíti, és milyen jó lenne ha te is kapnál érte pénzt, vagy legalább 5 másodpercre hírnevet. Az egyik Pixar minőségű eszkimós kisfilmet Mike Beltzner (Firefox) elmondása szerint egy tizenéves gyártotta. Nehéz elhinni, tökéletes animáció.

A fiatalos, jó reflexekkel rendelkező vállalatok megkérdezik a közönséget is: te hogyan hirdetnéd? Szerinted? A gumicsirkét mindenki rágta, és a RTL szerint az interneten külön fórumok szóltak csirkéscsávóról, „a rajongók jobbnál-jobb dolgokat találnak ki.” Kézenfekvő. Akkor nyomd a közösségi sípolós állatot.

A Media Daily Newsban Reggie Bradford, a ViTrue Rt. ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta, hogy „csak azt a néhány, már eddig is erősödő trendet lovagolják meg, ami körülvesz minket, mint pl. a videók webes robbanását, a közösségi oldalak burjánzását; és (valóban nem túlzás), azt, hogy a fogyasztók is be akarnak szállni a reklám világába, aktívan. Ezért Bradfordék pl. megvették a Sharkle nevű video-fájlmegosztó oldalt, és itt alakítják ki bázisukat (ennek még jele nincs, de a hír alig egy hónapja röppent fel). Céljuk nemcsak az, hogy a mezei fogyasztó is reklámozzon, hanem az is, hogy hitelessé és használhatóvá is tegyék az elkészült anyagokat a hirdetni akaró vállalatok számára. Bradford nem titkolja, hogy kezdeti tárgyalásaik a (média)ügynökségekkel elég rázósak voltak, de azok, akik képesek előrelátón gondolkozni, nem zárkóznak el a fogyasztók bevonásától.

Míg a ViTrue a vállalatokat/ ügynökségeket célozza, az AdCandy néhány lelkes reklámzabáló kezdeményezése. „Jó ötleted van? Ne titkold, nyerj vele díjakat,” mondja a reklámcukorka website. A hirdetések mellett, szlogeneket, fotókat, és termékfejlesztési ötleteket is beküldhetnek a használók. Nemrég járt le egy iPod védőtok-verseny. És most épp egy T-Mobile, egy Burger King és egy Girl Scouts (cserkészek) of America díszeleg a nyitóoldalon, mint legmagasabb szavazatot kapó hirdetési szövegek. A Burger szimplán zsigeri szlogenje így szól: "Now I'm Hungry." (kb. most már éhes vagyok).

Szóval az AdCandy-n sok különböző cég közösségi reklámfelhívása együtt van egy helyen. Az egyetlen probléma, hogy csak amerikai állampolgárok pályázhatnak. A probléma jó oldala, hogy ez egyben réspiacot is hagy itt Európában, ill. közvetlenül Magyarországon. Most ha jó ötleted van, de ismerősöd nincs, max. megvárod az @rc pályázatot , hátha abba belefér, és hátha a hivatalos gittegylet (semmi online közösségi szavazás?) jónak találja. Vagy addig is kiteszed a blogodba, hogy lássák. Hátha jól jön egy nap legalább az önéletrajzodhoz. Ja, az AdCandy ezen kívül aktuális marketinges és reklámállásokat is hirdet, ez sem mellékes szempont.

Ismét itt egy működőképes hosszú farok modell, és, ahogy a külön-külön meghirdetett pályázatok mutatják, igény is van rá. Megint csak az a kérdés, hogy ki száll be?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: