BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A hazai keresőmarketing SWOT-analízise: Veszélyek

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Veszélyek

  • a keresőmarketing szakma továbbra is homályban marad
  • mint szolgáltatás fokozottan védenie kell főbb értékeit: a minőséget és a megbízhatóságot
  • Egyre több kontár/ amatőr keresőmarketinges cég tűnik fel a piacon: a szakmai minőség kárára mehet
  • Egyre több nyerészkedő/ gátlástalan keresőmarketinges tűnik fel: a szakmai megbízhatóságot veszélyezteti, és a szakma általános megbélyegzéséhez is vezethet (a suttogó negatív reklám gyorsan utazik a weben)
  • Megnő és kiélesedik a verseny: erősödnek a piacon a törésvonalak, ésszerű szakmai együttműködés helyett ujjal mutogatások, szaporodó visszaélések, ellenségeskedés
  • számos esetben a keresőoptimalizálás utómunkálatot igényel, egy (szép, drága de) nem keresőbarát honlapot kell javítani: kognitív disszonanciához vezethet, és a vevő inkább lemond a szolgáltatásról, hogy megtarthassa honlapját; ha be is látja szükségességét, nem jó érzéssel áll hozzá
  • felhajtott kattintások a PPC-nél: márkarombolás veszélye
  • stagnál a hazai internetkultúra (nem nő a szélessáv, a felhasználók, letöltések száma stb.)
  • a vállalkozások továbbra sem költenek marketing tanácsadásra[1], honlapfejlesztésre vagy, egyáltalán, webes megjelenésre


[1] "A MarketCom Kft. által a BKIK megbízásából készített felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a cégek üzletmenetét fejlesztő tanácsadásra jóval kevesebb cég költ, mint a jogi vagy pénzügyi tanácsadásra…A marketing, kommunikációs és értékesítési tanácsadás a 12 szereplős listán csak a középmezőnyben található meg… ez azért is szomorú, mivel az egyre egységesülő EU-piacon a magyar cégek versenyhátránya elsősorban e területeken érezhető. „A magyar cégek jó része kiváló termékeket gyárt, illetve jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani. – mondta el Simon Attila, a cég ügyvezetője -, azonban nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni és a magyar piacon egyre nagyobb számban megjelenő külföldi versenytársakhoz képesti előnyeit kommunikálni,” írja a a HVG 2006. március 24-i Versenyhátrányban a cégek, Gyerekcipőben jár az üzletfejlesztés c. cikke. http://hvg.hu/kkv.tippek/20060323kutatas.aspx

 

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: