BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A keresőmarketing definíciója

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) az angol nyelvű Wikipédia[1] (online, a webes közösség által szerkesztett ingyenes enciklopédia) meghatározása szerint "marketing módszerek olyan készlete, amely egy honlap láthatóságát növeli a keresőmotorok találati listáiban." Damjanovich és a wikipédia definíciója közti különbség, hogy míg az előző már konkrét látogatókról beszél, addig az utóbbi szerényebben fogalmaz, és tulajdonképpen csak sugalmazza azt, hogy a jobb rangsorolás révén nagyobb esély van a látogatók számának növelésére, de alapvetően csak magát a jó helyezést biztosítja, vagyis az esélyt arra, hogy egy keresést végző felhasználó honlapunkra ténylegesen belépjen. A wikipédia három módszert ír le a nagyobb láthatóság eléréséhez:

  • Keresőoptimalizálás/ keresőoptimalizáció (angol megfelelője a Search Engine Optimization, vagy SEO): mindkét fogalom használatos a szakirodalomban, de a találatok száma az előbbi verzióra nagyobb. Lényege, hogy a releváns kulcsszavakra biztosítja a jobb besorolást a találati listában olyan módon, hogy a honlap szerkezetét és tartalmát optimálissá teszi a keresőmotorok által használt szoftverprogramokra: vagyis a keresők könnyebben tudják elolvasni és megérteni egy adott honlap tartalmát, szerkezetét, és így könnyebben passzintják az adott kereső kifejezéshez a megfelelő honlapot, vagyis azt közvetlenül elérhetővé teszik a felhasználó számára. A kereső által kidobott lista –keresőktől függően– tartalmazhat természetes szelekció útján magasra rangsorolt website-okat, illetve olyanokat is, amelyek fizettek azért, hogy jobb helyre kerüljenek. Ideális esetben, a keresőoptimalizálást az online piac felmérése előzi meg.
  • Fizetett listázás vagy PPC (pay per click, azaz kattintás alapján történő fizetés): hirdetés keresőkben. A különböző keresőmotorok egy adott összeg ellenében magas helyezést biztosítanak a szolgáltatásért fizető honlapoknak. Ilyenkor nem pusztán a jó struktúra, vagy tartalom miatt kerül a honlap a látogató orra elé, hanem azért mert a honlap tulajdonosa megfizette a drágább páholyt.
  • Fizetett bekerülés (paid inclusion vagyis 'fizetett bennfoglalás'): a cégek fizetnek azért, hogy a találati listába bekerüljenek, de helyezésük nem garantált.


[1] Az alábbi fordítások a http://www.wikipedia.org Search engine marketing szócikkelye alapján saját fordításban készültek.

Egy hozzászólás to “A keresőmarketing definíciója”

  1. “Találatot kapott” a vezérblogom innen, átjöttem, s örömmel fedeztem fel újra a blogod.
    A keresőmarketing definíciójához én egy kicsit másként közelítek, ill. “észrevettem” az osztagtámadás jelenségét, amit szíves figyelmedbe ajánlok. (Hátrány lehet számodra, hogy a stílusom “bloggeres”, mivel “tudományos, száraz szövegként” kevesen esnének neki az értelmezésének.)
    joljarok.hu/blog/archives/285
    és célirányosabban:
    http://ellobo.freeblog.hu/archives/2007/05/11/Gerillamarketing_a_neten_az_osztagtamadas/

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: