BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A keresőmarketing mint szolgáltatás erősségei és gyengeségei

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Dr. Milo Sobel MBA dióhéjban c. könyvében[1] A vásárlás érzékelhető dimenziói fejezet alatt tárgyalja azokat a kérdéseket, amik megmutathatják azt, hogy egy termék vagy szolgáltatás milyen erősségekkel és gyengeségekkel bír, vagyis "hogy az emberek miért vásárolnak meg valamit, és miért nem vásárolnak meg valami mást" (2005:26). A keresőmarketing mint szolgáltatás igénybevételének érzékelhető dimenziói vizsgálatakor az alábbi kérdésekre kell választ kapnunk:


Elsődleges dimenziók

  • Kockázatelemzés: Árthat-e a keresőmarketing?
  • Relatív előny: Miben jobb a keresőmarketing a, a többi online marketing megoldáshoz képest b, a többi offline reklámhoz képest?

Másodlagos dimenziók

  • Észrevehetőség: Látszanak-e a keresőmarketing által kínált szolgáltatások előnyei?
  • Azonnaliság: Mikor érzékelem az előnyöket?
  • Bonyolultság: Könnyű a keresőmarketinget megérteni?
  • Kompatibilitás: Egybevág-e a keresőmarketing használata az attitűdjeimmel, véleményeimmel, hiedelmeimmel?
  • Kipróbálhatóság: Visszatérítik-e a pénzemet vagy kicserélik a terméket, ha nem vagyok vele elégedett?
  • Oszthatóság: Vásárolhatok-e kisebb tételben vagy méretben?
  • Rendelkezésre állás: A termék és kiegészítő elemei vagy szolgáltatásai rendelkezésemre állnak-e?

Vegyük sorra ezeket a kérdéseket, majd próbáljuk meg elhelyezni a válaszokat egy képzeletbeli skálán az egyes dimenziókhoz hozzárendelt 1 és 10 közötti értékek alapján.




[1] Dr. Milo Sobel: A vásárlás érzékelhető dimenziói, in: MBA dióhéjban: HVG Kiadói Rt. Budapest, 2005

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: