BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A Kipróbálhatóság másként

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A magyar keresőmarketinges cégek honlapjait áttekintve láthatunk egy-két használható próbálkozást, pl. egy, a honlapra beépített Google keresőt, amivel rögtön meggyőzhetjük az ügyfelet, hogy a helyezése nem jó. Létezik egy olyan weboldal is (http://www.try.hu), ahol az URL cím beírásával elvégezhetjük a honlap gyorstesztjét, és nemcsak egy rejtélyes százalékos arányt kapunk arra, hogy mennyire optimalizált a honlapunk, hanem egy részletes elemzést is, pl. tartalmaz-e az oldal kereteket (ami nem keresőbarát), be vannak-e állítva kulcsszavak, be van-e állítva a rövid leírás (beköszönő), a html típusa, mutat-e az oldalra megfelelő számú link, van-e leírás nélküli kép, mennyi a letöltési idő, mekkora a forrás mérete stb. A try.hu analizátora néhány másodperc alatt kidobja az eredményt, zöld pipa mutatja, hogy mi a jó, sárga pipa, hogy milyen kisebb probléma van és piros kereszt, hogy mi a súlyosabb hiba a keresőrobotok szemszögéből nézve. A program egyben automatikusan tanácsokat is generál: pl. 'Határozd meg az oldal kulcsszavait. (META Keywords)', 'A szövegtörzsben emelj ki néhány kifejezést címsorként H1-H6 tagekkel.' és 'Növeld a lap információtartalmát a törzs szövegének bővítésével. ' Bár mindkét kezdeményezés figyelemreméltó, egy általános ügyfelet tekintve egyik sem kelti azt az érzetet, hogy kipróbáltam a keresőoptimalizálást, és értem is, hogy miről van szó.

Nemrégiben az egyik amerikai keresőmarketinges cég különdíjat nyert a honlap-optimalizálás hatékony promóciójáért: az ügynökség egy rövid demo felvételt, bemutató videofilmet készített arról, hogy miről is szól alapjaiban a keresőoptimalizálás, azaz mit tesz cégük az ügyfélért. A film rövid, nagyon gyorsan letöltődik, és kiválóan illusztrálja, hogy mi történik az optimalizálás során–a potenciális ügyfél nyelvére lefordítva az egyébként okos terminus technicusokkal is előadható folyamatot.

Egy másik, szerintem jó megoldás lehet az 'előtte-utána' esete, amit gyakran láthatunk a szépségipar reklámfogásaként: vagyis milyen volt a honlap optimalizálás előtt és milyen lett azt követően. Egy képzeletbeli magyar cég, pl. az AvantGarden honlapján keresztül megmutathatjuk, hogy egy rosszul strukturált, zavaró flash animációkkal tarkított, de egyébként nem túlzottan igénytelen honlap bizonyos, a cég szempontjából fontos kulcsszavakra a pincében köt ki, és csak az 4-5. oldalon jelenik meg a rangsorolásnál. Majd mutassuk be ugyanezt a honlapot az optimalizálás után, világítsunk rá a fontosabb és a felhasználó számára érthető változtatásokra (a felhasználói felületen ez már elég hatásos, nem is szükséges az elrettentő html oldalakat erőltetni). A jó illusztrálás már félsiker, pláne ha ez egy kis demo formájában a honlapról is letölthető, vagy CD-re írva szóróanyagként is használható, és az első konzultáción is meggyőző erővel hat. És ha a demo igazságtartalmát az ügyfél azonnal ellenőrizheti a weben (vagyis a régi és az új oldal is megtalálható az interneten), akkor úgy is érezheti, mintha kipróbálta volna a terméket–virtuálisan.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: