BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

A vállalati internetes jelenlét 2005-6

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A lakossági adatokhoz képest, jelentősen jobb a helyzet a vállalati szférában: „a hazai vállalatok közel 80 százaléka már internetezik,” írja Bodnár Ádám [1] a GKI Gazdaságkutató, a T-Mobile Magyarország és a Sun Microsystems közös felmérésére hivatkozva. Az adatok alapján az internetes csatlakozás és a vállalkozás mérete között korreláció mutatható ki: „az 5-9 fős cégeknek csak 70 százaléka, míg a 10-19 fős cégek 85 százaléka, a 20-49 fős cégeknek pedig már 90 százaléka rendelkezik hozzáféréssel a világhálóhoz.” A keresőmarketing jelenlegi maximális lehetséges ügyfele tehát (a 2005 szeptemberében végzett vizsgálatok alapján) mintegy 49 ezer cég—lehetségesként ideértve azokat a cégeket is, akik már végeztettek keresőoptimalizálást, és csak karbantartásra van szükségük, illetve a keresőmarketinggel még egyáltalán nem foglalkozó, de webes csatlakozással rendelkező cégeket is.

A 49.000-es potenciális ügyfélszámot növelheti még számos tényező. Elsősorban nemcsak annak köszönhetően, hogy az internetelterjedtség növekedésével több cég szembesül a keresőoptimalizálás problémájával. Vagyis nemcsak azért mert a keresőmarketing szempontjából, a 49.000-ből többnyire inaktív cég felismeri a hatékony online megjelenés fontosságát. Még csak nem is azért, mert több cégnek lesz online hozzáférhetősége a hazai internetpenetráció javulásával. A 49.000-es ügyfélszámot, meglátásom szerint, elsősorban az növeli, hogy számos 5 főnél kisebb (tehát a tanulmányban nem szereplő) vállalkozás weboldala, sőt a mai webes tendenciákat figyelve, rengeteg web 2.0-ás személyes honlapja kel versenyre és tudatosabb online illetve keresőstratégiák alakulnak ki a láthatóságért való küzdelemben. Ez ma még naiv túlzásnak hathat, de tekintve a nyugati, észak-amerikai, illetve európai trendeket[2], egyre inkább azt látjuk, hogy a tartalomfeltöltő (és nemcsak -letöltő) felhasználók (pl. a többnyire szerény bevételt produkáló személyes webnaplók/ blogok, vagy egyéni/ baráti stb. weboldalak) is a cégek versenytársaivá lépnek elő.

[1] Bodnár Ádám: A hazai vállalatok közel 80 százaléka már internetezik, HWSW, 2006. január 12.

http://www.hwsw.hu/hir.php3?id=30561&count15=1

[2] A különféle integrált online (műsor)szolgáltatások fokozatos átköltözése a webre, tekintettel a hazai tévénézési szokások adataira (napi 5 óra), még a web iránt kevésbé érdeklődőket is át tudja csábítani a szélessávra. Az uniós/ hazai kormányzati célkitűzések is a web elterjedésének elősegítését tükrözik. És "az idő előrehaladtával az alacsony penetrációs szinttel jellemezhető idősebb korosztályok „kiesnek” a mintából, míg a magasabb penetrációs szinttel jellemezhető fiatalabb korosztályok „bekerülnek” a mintába."

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: