BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Az online hirdetés lábra kap

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Ugyanakkor megállapíthatjuk, hogy a hazai cégek lassan ébredeznek és felismerik az online reklámozásban, illetve azon belül a keresőmarketingben rejlő lehetőségeket. A FigyelőNet 2006. január 31-i cikke[1] beszámol az Etarget felméréséről, amelyből az derül ki, hogy „a tavalyi évben Magyarországon 59 százalékkal nőtt a keresések száma az azt megelőző évhez képest,” és bár az európaiak webes közeledése lassabb, óvatosabb, „egyre többen fektetnek be kulcsszavas keresőprogramokba.” A felmérés arra is rámutat, hogy az online hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor, az átlagos növekedés a kiadások terén 2,6 százalékos. Az internetes marketingprogramok költsége összefüggésben van az Internet elterjedtségével, tehát az USA-hoz képest a kb. kétharmados európai penetráció „azt feltételezi, hogy előbb vagy utóbb ugrani fog ez a szám, és utoléri az amerikai szintet,” amely az európai várható tendenciák prognosztizálásában példamutató szerepet játszik: „6–18 hónappal előre láthatják, mi fog történni.”

Ez a növekedési ütem annak is köszönhető, hogy a cégek egyre inkább építenek arra a tapasztalatra, hogy számos látogató a keresőkbe beírt kulcsszavak alapján érkezik egy honlapra, és nem közvetlenül az URL címet írja be. A FigyelőNet a legfrissebb hazai kutatási adatokra hivatkozva azt írja[2], hogy „az információt keresők többsége (79 százalék) kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után.” A 79%-os adat felülmúlja a termék vagy a gyártó honlapjára történő közvetlen látogatást, ami 62%-os. Persze ez az adat csak az internethasználókra vonatkozik, tehát mintegy 2 millió főre, és nem a teljes lakosságra: „a 15 éven felüli népesség (8,5 millió állampolgár) 33,2 százaléka fér hozzá az internethez. Közülük még kevesebb, mindössze 23,8 százalék tekinthető tényleges felhasználónak, azaz csatlakozik havonta legalább egyszer a hálóra.”

Ha azt vesszük alapul, hogy a 2 millió fő havi egyszer netezik, és ebből 79%-ban valószínűleg egy keresést is végez, a havi keresések száma minimális szinten 1.580.000, és akkor azt még figyelembe sem vettük, hogy egy fő több kulcsszóra is rákereshet, vagy heti, napi gyakorisággal teszi ezt meg. Ez már önmagában nem elhanyagolható szám, pláne ha mellétesszük azt az adatot, hogy „az online információszerzés szempontjából a műszaki cikkek a legnépszerűbbek (68 százalék), de sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök után.” Vagyis a durván, és nagyon alábecsült másfél millió keresésből, ismét lefelé kerekítve havonta 1 millió olyan keresés fordul elő, ami valamilyen termék iránti érdeklődést fejez ki, és ami, előbb vagy utóbb, online vagy offline vásárlási akcióhoz vezet. Ehhez a nagyon leegyszerűsített eredményhez tegyük hozzá, hogy mindvégig a minimumértékekkel történt a számítás.




[1] FigyelőNet : Az interneté a teljhatalom a reklámpiacon,  2006. január 31. (sajnos online már nem elérhető)

[2] FigyelőNet: Internet – Magyarország hátul kullog, 2006. február 2., http://www.fn.hu/index.php?id=38&cid=116714

 

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: