BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Az Oszthatóság másként

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Az oszthatóság érzetét keltheti a potenciális vevőben, ha a honlap optimalizálást megelőzően lehetősége nyílik ingyenes konzultációra, hiszen a szolgáltatás első köre is ott kezdődik, hogy felmérik az ügyfél profiljának fényében a virtuális vállalkozás pillanatnyi online állapotát. Ha az érdeklődő többet tudhat meg arról, hogy mit érhet el, mennyi idő alatt, mennyi pénzért, könnyebben válhat ügyfelünkké, mintsem ha egyáltalán nem tud semmit az egészről, és már rögtön pénzbe és időbe kerül a szolgáltatás megértése, és súlyozása. Amennyire láttam, a hazai keresőmarketinges ügynökségek honlapjain ilyen extra, bevezető szolgáltatást nem kínáltak fel a látogatóknak, pontosabban nem ebben a formában.

Néhány cég lehetőséget nyújt arra, hogy egy egyszerűbb vagy annak vélt formanyomtatvány kitöltésével az érdeklődő árajánlatot kérjen. Ez már olyan házi feladatot ad, ami el is veheti a kedvét az érdeklődőnek: pl. árajánlatkéréshez prezentálni kell egy instant piaci helyzetfelmérést, meg kell tippelni a kulcsszavakat a vállalkozás tevékenységi köre alapján stb. Egy meggyőző pillanatfelvétel készítéséhez, lehet, hogy elég lenne a honlap és a kontaktszemély címének megadása, ami jóval kényelmesebb, és így csábítóbb az adott vállalkozás számára (a weboldalról az esetek nagy többségében kiderül, hogy hol üzemel a cég, és milyen tevékenységeket végez, és ennek alapján milyen kulcsszavakra van szüksége, illetve, hogy mennyire keresőbarát a honlapja). Ilyenkor természetesen nem teljes körű elemzés készül, hanem csak egy fél/ egyoldalas informatív, de az érdeklődést felkeltő rövid vázlat, mégis, úgy érezheti az ügyfél, hogy rápróbálták a ruhát.

Magától értetődik, hogy egy személyes megbeszélés/ meggyőzés nagyságrendekkel egyszerűbb egy potenciális ügyfél számára. Ez történhet úgy, hogy a keresőmarketinges cég a honlapján ingyenes havi konzultációs napot hirdet meg, amire az érdeklődők előzetesen regisztrálhatnak. De történhet úgy is, hogy a konzulens házhoz megy az ügyfélhez, és helyben segít megérteni, hogy kik lehetnek a versenytársak (külön az online platformon), és milyen kulcsszavak jöhetnek számításba stb. nyilván ez utóbbi nagyobb költségekkel terhelheti meg a keresőmarketinges ügynökséget, és csak kellő megtérülés esetén éri meg alkalmazni tanácsadókat erre a feladatra. Mindkét esetben, a problémás területek rövid átbeszélése során az ügyfél úgy érezheti, hogy valamennyire kipróbálta a szolgáltatást. Mindezek a megoldások elsősorban abban az időszakban hasznosak, amikor a keresőmarketinget még meg kell ismertetni és értetni a magyar üzleti életben, hiszen kellő ismertség után az ügyfelek már továbbadják ismerőseiknek tapasztalataikat (pl. a kutyakozmetikás a fodrász barátnőjének), és a keresőmarketinget már nem kell magyarázni. De ez az időszak most van itt, és még, úgy tűnik, eltarthat egy ideig.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: