BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Bonyolultság a keresőmarketingben

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A keresőmarketinget mint szolgáltatást, ha csak az alapokra vagyunk kíváncsiak (mi a célja, milyen fajtái vannak, nagyjából mit csinál) különösebb elővégzettség nélkül, néhány perc alatt is megérthetjük. Túl a bevezető kurzuson, a helyzet már bonyolultabb: szükséges megismerni a keresőket és a katalógusokat, azok működési alapelvét, minimális szinten a honlapok mélyszerkezetét (metatageket, honlap-struktúrákat, html kódokat stb. ami általában a webfejlesztő számára már többnyire ismert fogalmakat takar). Nyomonkövetés, vagyis a keresőre optimalizált honlap hosszú távú figyelemmel kísérése érdekében, érdemes elsajátítani, vagy a webes megjelenésért felelős alkalmazottal elsajátíttatni, a naplófájl-elemző szoftverek kezelését, és nem utolsósorban elfogadni a keresőmarketing terén jelentkező gyors változásokat, amihez igazodni kell a továbbiak során. PPC esetén tudnunk kell hol tudunk licitálni egy kulcsszóra, és mikor/mennyiért/ kinél érdemes. Összességében tehát, a bonyolultságra a válasz: attól függ:

  • Mennyire akarjuk megérteni a keresőmarketinget mint terméket? Például, nem biztos, hogy érdekel minket a karburátor működési elve, ha nem magunk akarunk otthon szerelgetni; vagy nem saját magunknak készítjük el az éves adóbevallást, ha egyszerűbb egy könyvelőre bízni.
  • Házilag akarjuk megoldani vagy szerződtetünk rá egy erre specializálódott céget? Ha be akarjuk építeni a cég tevékenységei közé, akkor további kérdésként: van-e olyan alkalmazott, aki kellő webes alapismeretekkel rendelkezik (pl. webfejlesztő, rendszergazda) és rábízhatjuk-e a feladatot? Van-e külön marketinges alkalmazott jó nyelvi érzékkel, aki a naplófájl adatai alapján önálló és hatékony döntéshozatalra képes és jó módosítási/ frissítési javaslatokat tesz? Ha van mindkettő, akkor néhány hónap leforgása alatt, alapos rákészüléssel valószínűleg jó eredményt érhetünk el önerőből is. De biztos, hogy mi akarjuk megkötni a pulóvert a nagymama helyett? És biztos, hogy jó lesz egy kézi kötésű változat ha van polárra is lehetőség? Megéri a befektetett idő/ humán erőforrás/ bizonytalanság és az amatőr házi minőség?
  • Szerződni kívánunk egy keresőmarketinges céggel? Ez esetben a szolgáltatás megértése nagyon egyszerű és megint a start rubrikában vagyunk: néhány perc és a lényeg átlátható. Legegyszerűbben úgy, hogy megnevezzük a célt: "Legyen a honlapunk az élbolyban a húzó termékekre." "Legyen kéznél a honlapunk mindig, mindenhol, mindenkinek, amikor kell." "Ismerjék meg márkáinkat potenciális ügyfeleink!" "Növeljük látogatottsági statisztikánkat ésszerűen!" "Toplistás honlap, optimális befektetési megtérülés." stb. Akármelyik szlogen közérthető egy vállalkozó számára, aki virtuális jelenlétével kíván hatni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: