BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Én belinkelem, te belinkeled, ő belinkeli

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A másik dolog, amit számlálnak a keresőmotorok szorgos nyomozói (szakkifejezéssel: robotok, vagy pókok), hogy mennyire népszerű egy adott honlap, vagyis hány másik honlap mutat rá egy linkkel, és fordítva, az adott weboldal hány másik lapra mutat. Így pl. sok olyan autós honlap lesz, autószervizek, autós hobbilapok, vagy magánblogok, amik a Totalcar linkjét feltüntetik, de a Totalcar nem tünteti fel a rengeteg olvasói, vagy egyéb kapcsolódó oldalt; ezért a Totalcarra sok link mutat, jó helyezést kap a keresőmotoroknál, de a kisebb, ritkábban látogatott honlapok, kevés linkkel alacsonyabb értéket kapnak. A népszerűbb lapok logikusan jobb helyezést érnek el adott kulcsszavakra: a fenti példánál a 'sportautó-' ra a Totalcar benne van a top tízben[1], mert, nagyon leegyszerűsítve, sokszor szerepel a honlap tartalmában az a szó, hogy 'sportautó' és sok külsős, ráadásul szintén autós tartalmú link mutat rá, de az autós magazin weboldala nem jelenik meg 'babamama' vagy 'lakáshitel' keresőkifejezésekre, mert nem témábavágó/ releváns, nem nagyon szerepel az oldalán sem a 'babamama', sem a 'lakáshitel' ezért ezekre alacsony pontszámot kap az algoritmusokban, és nem valószínű, hogy babamamás vagy lakáshiteles oldalak a 'Totalcar' linkjét ajánlanák, mert nincs igazán tematikus kapcsolat a tevékenységeik, célközönségük között.

A keresőbarát weboldalak belső linkstruktúrája és navigációja is ezeknek a kulcsszavaknak a figyelembevételével készül. Fontos kiemelni, hogy ez a barátság nem jószomszédi viszonyra, hanem objektív, számszerűsíthető adatokra fordítható kritériumokra épül. A keresőmotorok hitelességét ez adja, és nem kockáztathatják a részrehajlást, mert akkor a felhasználó egy másik versenytárs megbízhatóbb keresőjét kezdi el használni. A bizalmi viszony kölcsönös: az adott honlap is rákényszerül arra, hogy a lehető legtisztességesebb megoldásokkal szerezzen jó értékelést magának a keresőkben (nagy számú, illetve releváns és minőségi bejövő, vagyis a honlapra mutató linkekkel), ellenkező esetben feketelistára kerül, és egyszerűen törlik az adatbázisból.

A jó értékelés vagy hírnév egyenesen arányos a jó helyezéssel a találati listában. A megszerzett hely viszont nem végleges, újabb riválisok (hasonló vagy azonos kulcsszavakkal) jelennek meg a színen, a virtuális versenytérben, újabb algoritmusokat fejlesztenek a keresőmotorok, hogy még tovább finomítsák a relevancia mértékét, hogy még hasznosabb oldalakat kínáljanak a kereső személynek, ezért a saját versenytársakkal vívott harc és a keresők egymás közti rivalizálása megkívánja a folyamatos éberséget, azaz vállalkozásunk helyezéseinek rendszeres nyomon követését.




[1] A Totalcar honlapja feltehetően nincs optimalizálva az ’autó’ kulcsszóra, mert csak az 5. oldalon jelenik meg a Google keresőben

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: