BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Észrevehetőség és azonnaliság a keresőmarketingben

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Az, hogy látszanak-e a keresőmarketinggel mint szolgáltatással járó előnyök, tulajdonképpen egyenértékű azzal, hogy látszanak-e a keresőmarketinggel megtámogatott honlap eredményei. Igen könnyű észrevenni a pozitívumokat: a jó vagy rossz helyezés a találati listában azonnal látszik, bárki (nemcsak a keresőmarketinges ügynökség, hanem a megrendelő cég, és a fogyasztó/ felhasználó is) bármikor ellenőrizheti.

Azt viszont fontos megemlíteni, hogy a keresőmarketing 3 eszköze másként viselkedik az azonnaliság terén. A fizetett listázás és a fizetett bekerülés azonnal meghozza a várt eredményt: linkünk rögtön jó rangsorolást nyer egy adott kulcsszóra, illetve bekerül a listába. Ezzel ellentétben, a jelenleg legígéretesebbnek tartott keresőoptimalizálás akár több hónapos türelmi idővel is járhat, nem azonnal kerül a honlap optimálisabb helyre, mert be kell várnia a keresőmotorok robotjait, a megfelelő indexelést, és időbe tarthat amíg a linkstratégia (a releváns és minőségi beérkező és kimenő linkek célorientált kialakítása) is meghozza gyümölcsét. A keresőoptimalizálás tehát igen jó akarattal sem jellemezhető azonnalisággal. Másrészről, ha úgy közelítjük meg az azonnaliság kérdését, hogy potenciális vevőim, látogatóim viselkedéséről kapok-e rögtön visszajelzést, a válasz mindhárom esetben igen: a naplófájlok nonstop rögzítik a vásárlók által bejárt útvonalakat.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: