BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Illegális eszközök a keresőoptimalizálásban

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Gonosz varázslók fekete mágiája: illegális eszközök a keresőoptimalizálásban

Ezt más szóval 'spamdexelésnek' is hívjuk, és lényegében azt jelenti, hogy irreleváns, kéretlen kereskedelmi célú oldalak érkeznek a találati listába, többnyire promóciós célból, és a keresőalgoritmusok megbolondításával. 2006 februárjában a Google habozás nélkül feketelistára tette a németországi BMW[1] ill. a szintén német Ricoh cégek honlapját: vagyis nem jelennek meg a találati listában. "Általános szabályként az tekinthető problémás optimalizálási módszernek, ami alapvetően a keresőoldalaknak szól, nem pedig a tényleges látogatóknak. Gyanúsak lehetnek mindazon elemek, melyek a látogató számára láthatatlanok (bár tény, hogy ennek gyakran teljesen legitim okai is vannak)" írja a keresomarketing.fpn.hu[2] weboldal. A keresőmotorok reakciója alapján csalásnak számít például:

·         Trükközés a metatagekkel: kulcsszavak túlzsúfolása a kódlapokon

·         A bemenő és kimenő linkrendszerek természetellenes kiépítése (pl. a honlap fizet azért, hogy egy vagy több másik honlap szerepeltesse a linkjét, holott nincs is tartalmi kapcsolódás: az ilyen linkállomásokat, amelyek egyetlen feladata, hogy fizetség cserében növeljék egy honlap számát, anélkül, hogy tényleges tartalmat szolgáltatnának, linkfarmoknak nevezzük; érdekes módon akad olyan felelőtlen keresőmarketinges, aki még mindig jó megoldásként nyíltan hirdeti a linkfarmot: "…ki kell építenünk egy linkstratégiát honlapunk számára. Ez azt jelenti, hogy az oldalunkra mutató linkeket elhelyezzük különböző linkcenterekben, linkfarmokon," olvasható a cég honlapján.)

·         Az ún. cloaking (álcázás) esetében a honlap kaméleonszerűen viselkedik: más tartalmat mutat a keresőknek és mást a különböző ügyfeleknek; hogy melyik az egyik vagy a másik, azt az IP cím mutatja meg.

·         És végül már a rég kikopott trükkök közül néhány: pl. a fehér háttérre fehér betűkkel teleírt kulcsszavak, vagy a monitorról lelógó, a felhasználó által nem, de a keresők által még látható kulcsszó-hegyek.

Ez sajnos csak ízelítő a programozók találékony mandénerezési technikáiból.



[1] http://www.fn.hu/index.php?id=12&cid=117067 FigyelőNet, SG.hu :Letiltotta a BMW-t a Google 2006. február 7. „A webfejlesztők megpróbálták a vállalat német weboldalát, a BMW.de lapot a cég előnyére módosítani, illetve manipulálni. Erre válaszul a Google eltávolította a bejegyzések többségét – írta internetes naplójában Matt Cutts, a Google szoftvermérnöke. Jelenleg az autógyártóra rákeresve csupán a nemzetközi BMW.com-ot találhatjuk meg, a német főlap eltűnt.”

[2] http://keresomarketing.fpn.hu/keresok.htm: a honlapon érthető és felhasználóbarát módon mutatják be a keresőmarketing számos fejezetét (nincs konkrét szerző feltüntetve), a fentebbi lista csak töredéke az ott részletesen leírt módszereknek és egyéb információknak. A jelenleg elérhető online cikkek közül, véleményem szerint, a legjobb bevezetést nyújtja a keresőmarketing témakörében.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: