BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Kipróbálhatóság/ Oszthatóság/ Rendelkezésre állás és a Keresőmarketing

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Kipróbálhatóság

"Visszatérítik-e a pénzemet vagy kicserélik a terméket, ha nem vagyok vele elégedett?" olvashatjuk Dr. Milo Sobel könyvében. A keresőmarketingnél sem a visszatérítés sem a termékcsere nem jellemző. Ugyan vannak olyan cégek, amik garanciát vállalnak a jó helyezésre, de a szakmabeliek ezt félrevezetőnek tartják, és a Google maga is úgy nyilatkozik, hogy nincs garantált találati hely. A szolgáltatások közül bizonyos mértékig a PPC cserélhető (más szóra fizetünk elő, a szerződés lejárta után), a fizetett bekerülés is cserélhető (más listába is bekerülünk), a keresőoptimalizálás pedig javítható, ha a mutatók alapján nem történt kellő, az adott piacon még elérhető ROI növekedés.

Oszthatóság

Többféle mód is van arra, hogy az ügyfél kisebb tételben/ méretben rendelje meg a szolgáltatást. Korlátozhatja vásárlását csak az egyik keresőmarketinges szolgáltatásra a háromból, pl. csak keresőoptimalizálás, vagy csak PPC. Ezen belül viszont nem osztható a keresőoptimalizálás, de könnyen méretezhető a fizetett listázás: a vevő korlátozhatja a liciten megvett szavak számát is, vagy az előfizetési időszakot (pl. csak karácsony környékén fizet elő adott kulcsszavakra). Hasonlóképp egy vagy több keresőmotor listájába is bekerülhet adott díjért, ha a fizetett bekerülést választja.

Rendelkezésre állás

A keresőmarketing szolgáltatások közül érdemes kiemelni a keresőoptimalizálást. Itt a termék (az optimalizált honlap) és, jobb esetben, annak kiegészítő elemei is (mint. a naplófájl-elemző szoftverek, a kulcsszavas listák stb.) is a megrendelő tulajdonában vannak. Ha a szerződésben szerepel, hogy a keresőmarketinges cég utógondozást is vállalt, akkor nyert ügyünk van, hiszen egy adott időszakon keresztül tovább finomítják a honlapunkat, és rendkívül értékes demográfiai és viselkedésbeli adatokat kaphatunk látogatóinkról és azok növekvő táboráról. A PPC-nél a megvett időszakra rendelkezésünkre áll a találati hely egy adott kulcsszóra, de ez a tulajdoni viszony nem állandó.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: