BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Kulcsszavak: kulcskérdés

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

A keresőmotorok elsősorban matematikai alapokkal dolgoznak, úgynevezett algoritmusokat használnak, pl. megnézik azt, hogy a keresett kifejezés hányszor szerepel a honlapon, és hogy szerepel-e az oldalcímekben illetve a címsorokban; hogy a felhasználó számára nem fontos, de a keresőmotoroknak inputot adó html kódolású oldalak metatagjeiben (a honlap mélyszerkezetét adó, a látogatók által nem, de a webfejlesztők számára látható kis kacsacsőrös szövegek) benne van-e a keresett szó és hányszor, stb.

Egy vállalkozás főbb alaptevékenységeihez kapcsolódó kifejezés a keresőkben mint kulcsszó vagy kulcsszó-kombináció jelenik meg. Ha például kerttervezéssel foglalkozik egy cég, akkor a legfontosabb kulcsszavak értelemszerűen ehhez a tevékenységhez kapcsolódnak, vagyis 'kert' 'kerttervezés' 'kertépítés' 'design' 'dísznövény, 'de akár lehet 'kertészet' 'kertművelés' 'angolkert' stb. is, attól függően, hogy a várt látogatók nagy valószínűséggel milyen kifejezésekre kereshetnek rá. Rengeteg más kerttel kapcsolatos kifejezés is van (ásó, kapa, pad, kertkapu, kerti poszáta, melegágy stb.) de ezek kulcsszóként kevésbé, vagy egyáltalán nem jönnek számításba, ha az ügyfél szempontjából közelítjük meg a keresést. A jól beazonosított kulcsszavak általában 6%-os sűrűséggel vannak elhelyezve a honlapokon, azaz 100 szóból 6 szó az, ami az üzleti és a kereső tevékenység szempontjából fontos.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: