BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Legális eszközök a keresőoptimalizálásban

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Jó varázslók fehérmágiája: legális eszközök a keresőoptimalizálásban

Először is, a legális módszerek követik a keresőmotorok útmutatásait, azt, hogy mit szabad, és mit nem. Az, hogy mi bevett vagy elfogadhatatlan technika, az évek során 'konszenzusos alapon' kristályosodott ki a keresőmotorok és -marketingesek körében; a konszenzus persze nem egy nyílt fórumon zajlott, hanem inkább úgy, hogy a keresőmarketingesek igyekeztek a 'próba és tévedés' módszerével kitalálni, hogy mik azok a megoldások, amiket a keresőmotorok tolerálnak, és mik azok, amik miatt törlik az adott URL-t az indexből.

A keresők általános alapelve, hogy a középpontban a felhasználó áll, és nem a keresőmotor, vagy a hirdetni akaró cég, vagy a keresőmarketinges: a látogatónak kell minél relevánsabb, tartalmasabb találatot kapnia, a lehető legrövidebb idő alatt és kiemelt helyen. A jó tartalmat jó szerkezetben kell tálalni, úgy, hogy emészthető legyen a webet szüntelenül járó pókok, keresőrobotok számára. A webmesterek sokszor nem figyelnek arra, hogy a honlap keresőbarát legyen, sokszor megy a tartalom és a funkcionalitás rovására a design: pl. a keresőpókok nem eszik meg a flash-eket, az olvashatatlan menüsorokat, a tört linkeket stb.: a keresőoptimalizálási cégek/ szakértők ilyenkor lépnek közbe. Lássunk néhány legális eszközt:

·         A keresőmotorok szövegközpontúak, betűt esznek, grafikát nem: ezért az egyik megoldás a grafikus tartalmak ALT tulajdonságokkal való felruházása és szöveges képfeliratok hozzáadása; flash animációknál pedig módosítani kell az oldalt, úgy, hogy azok a látogatók, akik nem tudnak flash-t olvasni, más tartalomszolgáltatást kapjanak

·         Rövid és releváns oldalcímek választása, pl. http://www.hobbibolt.hu

·         A weboldalak egységesebb és átgondoltabb tartalmi megszervezése (homályos fogalmazás helyett, következetes, az adott oldal tartalmához illő kifejezések)

·         Több eredeti tartalom elhelyezése a honlapon (cikk, hírlevél, termékleírás, beszámoló)

·   A tartalom folyamatos frissítése, hogy a keresőrobotokat rákényszerítsük a gyakoribb látogatásra (akár nyereményjátékok/ kedvezmények feltüntetésével)

·         Pontos és megfelelő méretű leíró metatagek a kódokban (a felkiáltójelek, mellébeszélések, vagy kulcsszavakkal túlságosan agyonzsúfolt oldalak hanyagolása)

·         Az oldalak általános elérhetőségének biztosítása (nemcsak Java, Javascript stb. alkalmazásokra) pl. egy honlaptérkép segítségével

·         A bemenő és kimenő linkrendszerek természetes kiépítése (pl. olyan lapnak a linkjét ne helyezzük el a honlapon, amely tartalmilag egyáltalán nem kapcsolódik annak profiljához; barter: egy udvarias levélben viszont megkérhetjük egy kapcsolódó tartalmú honlap webmesterét, hogy linkcserével kölcsönösen előnyösebb helyzetbe hozzuk az érintett lapokat)

Az utolsóként említett eszközt linkstratégiának hívjuk, és számos szakértő szerint a fehér és fekete mágia közötti, szürke határmezsgyén helyezkedik el, vagyis a legalitás és illegalitás határán mozog. Ennek oka, hogy az ún. affiliate programok, azaz tagsági linkrendszerek eltérő etikai követelményrendszert alkalmaznak, és kizárólag az egyes tagokon múlik, hogy milyen minőségben valósul meg az egymásra mutató linkek hálózata, vagyis mennyire segítik vagy gátolják a látogatót a tematikus tájékozódásban.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: