BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Mit tett a keresőmarketing, vagyis milyen előnyökkel jár?

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Láthatóvá tette a honlapot, és így hozzájárult a látogatottság (akár több száz százalékos) növeléséhez. Gyorsan előhívhatóvá tette a honlapot egy stratégiailag fontos kulcsszóra, jó cégért teremtett a vállalkozás oldalának, jó beköszönővel. Megfogta a potenciális célzott vásárlót annak legérzékenyebb, legfogékonyabb pillanatában. Hozzájárult a termék/ szolgáltatás márkatudatosságának erősítéséhez. A tartalom kulcsszavas egységesítésével szervezettebbé és egységesebbé tette a honlapot, hozzájárult tehát a markánsabb virtuális megjelenés kialakításához. Az egyes oldalak közti navigálhatóság biztosításával megkönnyítette a fogyasztó dolgát. Optimális esetben minőségi látogatókat hoz folyamatosan a honlapra, azaz olyan érdeklődőket, akik ténylegesen az iránt a szolgáltatás vagy termék iránti szükségletüket kívánják kielégíteni, amelyet az adott vállalkozás honlapja megvételre kínál vagy bemutat.

Ráadásul a látogatók viselkedése mérhető (naplófájl-elemző szoftverrel), és így könnyen nyomon követhető statisztikai adatokat ad a vállalkozó kezébe, ami hozzájárul a stratégiai döntések nagymértékű finomításához: pl. azt nyújtjuk-e, amit a vevő akar/ milyen termékeket keresnek pontosan, ennek fényében kell-e változtatni a terméklistán (pl. többen keresnek-e spotlámpát, mint tiffany lámpát; zselés tollat mint golyós tollat), hányan keresnek fel minket havonta vagy szezonálisan, mennyi időt töltenek a honlap melyik oldalán és valószínűsíthetően miért stb. A klikkáram, vagyis a beérkező URL címek nyomon követése segítségével az is megtudható, hogy az ország melyik pontjáról érdeklődnek legtöbben, ami viszont a való világban történő offline üzletek telephelyválasztását pontosíthatja. És nem utolsósorban megtudható, hogy mekkora a befektetési megtérülés (ROI)–rengeteg olyan adatot, amiről az offline hirdetések kapcsán álmodni sem mernénk, vagy csak nagyon költséges piackutatások révén. És ha mindehhez egy tartalmas hírlevél, egy jól célzott kedvezményes akció stb. keretében még az e-mail címét is megadja a látogató, akkor már a hosszabb távú kommunikációt is biztosítottuk, és nemcsak az elvárásokról készült egyszeri pillanatképet rögzítettük.

Végül, de nem utolsósorban, a keresőmarketinges módszerek alkalmazásával a vállalkozás egy rendkívül költséghatékony megoldást választ.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: