BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Szakértők a keresőmarketing jövőjéről

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

Christine Churchill már említett Searcheconomics (Keresőgazdaság) c. cikkében arról is ír, hogy mit jósol Geoff Ramsey a jövőre vonatkozóan.

  • A vásárlói viselkedésen és a kontextuson alapuló marketing magasabb szintre emeli a targetálást.
  • Növekszik a video- és mobilkeresések száma.
  • Érdemes nagyobb figyelmet szentelni a vertikális és a helyi keresésnek (a netizenek 55%-a az internetet használja arra, hogy helyi cégekről gyűjtsön információt a Kelsey Group 2005-ös felmérése szerint; ezzel szemben a helyi keresésre kiadott hirdetési összeg csak 162 millió dollár volt, amit 2009-ben 3, 380 millió dollárra becsülnek). "Mivel a kisebb vállalkozásoknak mintegy 70%-a nem rendelkezik honlappal, jelenleg nem is költenek fizetett online hirdetésekre, ezért a helyi keresés felfutását meg kell előznie bizonyos fejlesztéseknek," mondja Ramsey.
  • Emelkedni fog a Pay Per Call (hívásonként fizetett hirdetett találat)
  • Egyre gazdagabb lesz a keresési információ (pl. a térképek, a műholdas felvételek a helyi keresésben kulcsfontosságú szerepet játszanak, mert kiértékelhetőbbé teszik az üzletet)

A 2006 február 27-e és március 2-a között rendezett New York-i Keresőstratégiák Konferencián (SES) elnöklő Danny Sullivant megkérdezték arról, hogy a jövőben a keresőoptimalizálás feladatkörét átveszik-e maguk a vállalkozások: a válasz részben volt nemleges. Sullivan elmondása szerint a vállalaton belüli SEO részleg egyre inkább átveszi a SEO irányítását, és csak specifikus feladatokkal bíznak meg külsős ügynökségeket. Ez azért is érdekes, mert a "keresőmarketing több szakterület – pl. webmarketing, pszichológia, kommunikáció, nyelvészet, web design, statisztika, idegen nyelvek, stb. – ismeretét feltételezi."

Az is elhangzott, hogy a PPC árai tovább növekednek, és hogy jelenleg a lokális/vertikális keresés még alulértékelt. A keresőmotorokkal kapcsolatban megállapította, hogy azok a keresők, amik túl messzire mennek a hirdetés terén, kockáztatják felhasználóik elvesztését, továbbá, hogy a jövőben érdemes odafigyelni az 5 nagy kereső közül az ask.com-ra, hogy nem szabad lebecsülni az MSN-t sem, és hogy a Google diverzifikációja miatt, érdekesen alakulhat a keresők közötti piaci megoszlás. Persze a magyarországi keresőmarketing még csak többévnyi lemaradással figyelheti a még az USA-ban is jövőbelinek számító trendeket, de a hosszú távra tervező cégeknek érdemes a várható tendenciákra számítaniuk.

Tanulmányaim és a nemzetközi kitekintés alapján úgy vélem, hogy nagy potenciál van a szakmabeliek összefogásában, egy minőségi rendszer kidolgozásában, és ennek keretében a keresőmarketing.lap.hu alaposabb szakmai felügyeletében. Az ügyfelekkel interaktív nyílt fórumok, ingyenes konzultációk ill. szemináriumok, a keresőmarketinges promóciós rendezvények, és hosszú távú együttműködési szerződések jelenthetik a jövőt. Ugyancsak lehetőség van országos hálózatok kiépítésére a gyorsabb személyes konzultáció érdekében és figyelemmel a lokális keresési tendenciák erősödésére.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: