BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Vásárlás, megrendelés, vagy márkaépítés?

Posted by BizBigyó - június 9, 2006

De fontos-e egyáltalán az online nézelődés, és jelent-e valamit, ha nem történik meg az online vásárlás? „A legfrissebb hazai kutatási adatok szerint Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, viszont ennél lényegesen több, 53 százalékuk keres információt a világhálón a (akár online, akár hagyományos) vásárlásokat megelőzően,” írja a FigyelőNet fent említett cikke (FigyelőNet: Internet – Magyarország hátul kullog, 2006. február 2., http://www.fn.hu/index.php?id=38&cid=116714).

Az internet kínálta információbőség azonban kétélű fegyver. Egy adott termékről vagy szolgáltatásról többet tudhatunk meg, azt is, ha jó, olcsó, hasznos, könnyen kezelhető, vagy azt is, ha ócska, rossz minőségű, drága a javítási költsége és olcsóbb a szomszéd boltban. Számos termék- és árösszevető honlap van a weben, a versenytársak honlapja megelőzheti cégünkét a találati listában, egy fórumon kiderülhet, hogy az első erősebb nyomásra elhajlik a porszívócső, hogy udvariatlanok az ügyfélszolgálaton, hogy nem érkezett válaszlevél a több hete elküldött e-mailre stb. A jól prezentált és a vásárlók által jól véleményezett termék viszont, könnyen eladhatóvá válik, hiszen a vásárlók jobban bíznak számos másik vásárló tapasztalatában, mint a reklámszövegekben. Hasonlóképp, a könnyebb online elérhetőségű termékeket jobban díjazzák, mint a rosszabb helyezéssel rendelkező kevésbé látható weboldalakon bemutatott árukat (hiszen oda sokszor már el sem jutnak a keresésben). Ezért, ha nem is történik meg a vásárlás, mert a látogató csak nézelődött, akkor is megtörtént a márkaismertség növelése.

Konklúzióként levonhatjuk, hogy a keresőmarketing mércéje nem kizárólag, vagy elsősorban az internetes vásárlások számában, de még csak nem is az online leadott megrendelésekében mutatkozik meg, hanem a ténylegesen a honlapon böngészők, mazsolázók számában, akik újra és újra szembetalálkoznak a weben hirdetett termékkel. „Az online vásárlók alacsony, 14 százalékos aránya valószínűleg nem indul növekedésnek a közeljövőben sem, ugyanis a havi rendszerességgel internetezők mindössze egynegyede mutat hajlandóságot a netes vásárlásra,” olvasható a cikkben, de egészítsük ki azzal, hogy az online nézelődők száma követni fogja az internetpenetráció illetve a web kihasználtságának növekedését.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: