BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Túl gyorsan nő a Google alkalmazottainak száma?

Posted by BizBigyó - november 22, 2006

Nincs ideje a Google-nek organikusan növekedni, olyan ütemet diktál a piac. Ennek az aggodalmának adott hangot Chris Sacca, a keresőcég ’különleges kezdeményezéseinek vezetője’ (rejtélyesen hangzik) Arról írt blogján, (személyes és nem hivatalos véleményét előadva), hogy leginkább attól fél,

  • Nem, nem a Microsofttól
  • Nem a feltörekvő vállakozásoktól, amik kiguglizhatják a Guglit
  • Hanem hogy túlságosan is bürokratikussá válik a cég, és túl sok hierarchikus szint épül be a vállalatba, ami megfojtja az igazi innovációt.

“Ahogy növekszünk, egyre több kollégánál (különösen a más vállalatoktól átpártoló alkalmazottaknál) azt érzem, hogy kísértésbe esnek, hogy a saját kis hűbéri rendszerüket kezdjék el kiépíteni, ráadásul SWOT elemzésekre és terjedelmes, hárombetűs rövidítésektől hemzsegő excel táblázatok készítésére adnak ki lépten-nyomon megbízásokat.”

A Google 1998-ban vette fel első alkalmazottját Craig Silverstein személyében, majd 1999-ben kezdte meg akkor még szerény méretű munkaállomást feltölteni emberekkel, ami olyan jól sikerült, hogy egy időben csak akkor tudtak közlekedni az irodában, ha a szomszédos asztalnál ülők teljesen begördültek a székeikkel.

2004-ben, (ekkor kb. 2000 fős a keresőcég) amikor a Google már 6 milliárd indexelt weboldalt kezelt, Dublinba költözött az európai központ, ahol 150 alkalmazott (35 országból) kezdte meg az európai műveletek koordinálását (Hamburgban viszont már 2001 óta működött értékesítési osztály).

Egy év múlva, már csaknem 5.000 embert foglalkoztat a Google Inc.

googlersgraph-google-growth.jpg

Most kb. 10.000 főnél járunk, ami hihetetlen növekedési ütem egy olyan cég életében, amely horizontális szervezeti kultúrát próbál fenntartani (minél kevesebb egymás alá rendelt osztállyal, tegeződős, baráti légkörrel, gyors és hatékony, viszonylag kevésbé torzuló, oldalirányú kommunikációval). És még ennél is több emberre van szükség ahhoz, hogy az egyre dinamikusabban növekvő keresletet ki tudják szolgálni abban aminőségben, amely a cég legfőbb termékének, magának a Google keresőnek a minőségi szintjéhez passzol.

Irdatlan sok időt és energiát jelent a több milliónyi egyéni Google AdWords hirdetőt, illetve AdSense tartalomszolgáltatót nap mint nap kiszolgálni. A helyzet egyszerűbb lenne, ha néhány nagyobb reklámcéggel állnának csak kapcsolatban, de ez jelentősen visszavetné a kulcsszavas reklámokból származó bevételt (no meg azt a filozófiát, hogy ’mi a felhasználóért vagyunk’).

Dennis Woodside a Google Fejlődő Piacokért felelős Igazgatója (illetve a UK, IE és Benelux piacok felelős vezetője), például azt is elmondta a blognak adott interjújában, hogy tkp. az egyik legnagyobb kihívás a Google számára, hogy rátermett emberekkel töltsék fel a pozíciókat, és annyira gyorsan, amennyire a cég hírhedten körülményes (több fordulós) felvételi procedúrája csak engedi.

 Magyar állásokat is hirdetnek folyamatosan, érdemes belevágni. Ugyanakkor, az Etarget, a Google legfőbb hazai riválisa, is bővíti a gárdát a terjeszkedés, a növekvő igények miatt. És hol találnak képzett embereket? Egyelőre nem nagyon, és inkább a napi szinten végzett munkában folyik a tanulás. Az online marketing iránt érdeklődők számára a keresőmarketing nagyon ígéretes jövőt jelent a pályán. Már csak a szélesebb körű, és államilag elismert, akkreditált képzés hiányzik a nagyobb volumenű tréningek beindításához. Addig is marad a Google angol nyelvű tréningje, a demók, és a ’próba-szerencse’ alapú folyamatosan finomodó kísérletezgetés a hirdetésekkel.

6 hozzászólás to “Túl gyorsan nő a Google alkalmazottainak száma?”

  1. Fazakas László said

    Én nem félnél már a túlzott bürokratikusság ördögétől. Már bekövetkezett. Remélem már keresik (sic) a visszautat.

  2. bizbigyo said

    És miben érhető tetten az az ördög?

  3. kristóf said

    László, mire vonatkozik a “(sic)”, ha nem vagyok indiszkrét? :)

    Hogy folytassam az offolást :), kedves BizBigyó, miért használsz tucatnyi címkét minden bejegyzéshez (blog szinten már jósok tucatnyit)? Sztem így teljesen elveszti az értelmét ez a rendszerezési módszer…

  4. BizBigyó said

    Szia Kristóf, gondolom, a ‘sic’ arra vonatkozik, hogy a Google keresőcég, keresőmarketinggel foglalkozik, és akkor keressék (szó szerint) a visszautat.
    Címkék: tudatos kísérlet része (volt), de bizony most már meg kell kurtítanom a szép hosszú listát. Kb. annyi kedvem van hozzá, mint az őszi nagytakarításhoz.

  5. A mai nap nagy tanulsága az SES 2006 Chicago kapcsán: fedezeti pont!

  6. BizBigyó said

    akkor fedezéki pontba vonulok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: