BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Pillangószív, linkfelhő, csiperkeszumó

Posted by BizBigyó - december 9, 2006

A keresőoptimalizálók száma és versenykedve egyre növekszik. Júliusban indult el a pillangószívás, aminek kapcsán harzolt nemrég az egyik rádióműsorban is meginterjúvolták: a hallott számok alapján szépen gyarapszanak a verseny céljából kitalált, és egyébként nem használt ‘pillangószív’ szóösszetételre a találatok (google.com: 1.270.000, google.hu: 1.960.000). Számuk nagy iramban növekszik még december 31-ig a verseny zárásáig.

SEO 2. hazai verseny:

Kb. 1 hónapja indult el egy keresőoptimalizációs verseny linkfelhő szóra, zárás március 1-jén.

Mindkét verseny ingyenes, bár nem mindenki örült annak, hogy elindul (menet közben, vagyis az első lezárta előtt) egy másik verseny, és az is némi kavarodást okozott, hogy a linkfelhő akkor most ingyenes vagy sem.

Nekem a kavarodást inkább az okozza, hogy a ‘linkfelhő’ egy létező szó, és a SEO verseny enyhén szólva maga alá fogja gyűrni a linkfelhőhöz szorosabban, tartalmasabban, nem versenyből kapcsolódó oldalakat. Oszlassátok el a kételyeimet, ha lehet. (Harzol, a pillangószív szervezője, neki is gyűrközött, hogy megnyerje a nem általa szervezett 2. SEO versenyt, úgyhogy reméljük, tesz a tartalmasság érdekében lépéseket.)

Legközelebb javaslom a csiperkeszumó, a páncélosnagyi, a gyémántkrigli, vagy a nejlonbugyelláris, továbbá nagyon elvetemülteknek az ezaleghosszabbszóerreosztnemkeressenki kulcsszavakat.

Fontos megjegyzés: (harzol, sajnálom, hogy a rádióadásban nem hangzott el kellő hangsúllyal)

A keresők (Google, Yahoo, Tangó, Vizsla24 stb.) a fentiekhez hasonló versenyeket nem támogatják, mivel a verseny során a normálistól eltérő (illegális) módszerek is alkalmazhatók: ugyanezen megoldásoknak az üzleti, mindennapi életben való alkalmazása a honlapok kizárását vonja maga után, mivel a felhasználói élményt és a keresők szolgáltatási színvonalát egyaránt rontja. Ezért is, és általában a keresőoptimalizálási szakma hitelének megőrzéséhez is lényeges, hogy NE hétköznapi szavakra indítsanak SEO versenyeket a továbbiakban.

Sajnos most is sokan úgy gondolják, (igen, felsőfokú végzettséggel rendelkező emberek is), hogy a keresőkkel bárki bármikor trükközhet, le-be-kifizethet, vagy hogy a kereső úgyis csak random ad ki találatokat. Nem, a találati lista nem megvehető, nem kerülhet senki x évre az első helyre, hanem nagyon szigorú matemaikai elveken nyugszik a rangsorolás, legalábbis a Google keresőjéről beszélve (a PageRank algoritmuson kívül, még több mint száz súlyozó tényező van a kulcsszavakra kiadott listákban az egyes honlapok rangsorolásánál). Ha bármikor publicitást kap egy verseny, használjuk ki az alkalmat arra, hogy nagyon világosan különítsük el a SEO versenyt a SEO szakmától, és röviden, érthetően magyarázzuk el a keresők működési elvét (nem a pagerank részletes tálalására gondoltam, de minőségi linkek elvét talán sokan megértik, még ha nagyon leegyszerűsítve is).

Egyébként sok sikert mindenkinek. Ha lesz a végén sörözés, akkor szívesen elmegyek. :)

7 hozzászólás to “Pillangószív, linkfelhő, csiperkeszumó”

  1. Csicso said

    Eloszlatom akkor a kételyeidet: a linkfelhő nem létező szó, a verseny indulása előtt egyetlen talátatot se adott rá kedvenc keresőnk. A sok siker kívánást pedig magamra vettem, hisz én is indultam. :) Az ötleteid további versenyekre egész jók..

  2. BizBigyó said

    Hm, ezt jó tudni. A tag cloud meg a link cloud magyar fordítását szóban már hallottam, de ha valóban nem volt még rá találat, akkor korai volt a kritika. Kösz.

  3. Remélem, amit írok, építő jellegű kritika lesz. Ha nem, akkor elnézést kérek előre is mindenkitől. Tudom, hogy az Arcanian már nem első, sőt jelen pillatban nem is top10-ben lévő a legfontosabb kulcsszavára a keresőmarketingre. Sőt, azt is tudom, hogy weboldalunk sok-sok szabálynak nem felel meg, de mentségem, hogy talán fejből el tudom mondani, melyeknek nem. De, ennek ellenére nem a partvonalról beszélek, hiszen több futó SEO vagy SEPR? munkát végzünk.

    Ezek a versenyek nagyon kétélűek: egyik részről egészséges versengés a SEO eszközöket használó között, ki a jobb, ügyesebb, és ez díjazandó, hiszen felhívja a figyelmet erre a szakágra. Ami viszont az érem (vagy a kard) másik oldala: kihangsúlyozzák az eszköz jelentőségét, úgy, hogy a stratégia elvész. De ez minden versenyre, még az Olimpiára is érvényes.

    A keresőoptimalizáció, vagy keresőpiár a keresőmarketing része. A keresőmarketing – SEM feladata a stratégia megadása a SEO-SEPR felé. Ha ez a stratégia hiányzik, akkor irányítás nélküli katonákként fosztoganak, mint a Fekete Sereg Mátyás után.

  4. BizBigyó said

    de Laci, van olyan versenyző, aki, állítása szerint így tanulta meg a sem és a seo közti különbséget. (http://jabjab.blog.com/1347084/#cmts)

    Viszont megtaláltam a verseny legértelmesebb és legkifejezőbb mottóját egy linkfelhős versenyzőtől: “A linkfelhő úgy linkfelhős, hogy nincs belinkfelhőzve.”

    ez mindent elmond a feladatról. :)

  5. Szabi said

    Syerintem sem létező szó a linkfelhő. Legalábbis, a Google nem ad ki rá, csak versenyzős oldalt :)

  6. Szia!
    Ezzel a bejegyzéseddel tökéletesen egyetértek!
    Most már február vége van – most mit mondasz, mi a véleményed? (Lehet, megint egyetértünk?)

  7. BizBigyó said

    mit lehetne mondani 2007. február végén 1,5 millió linkfelhő (did you mean: linkfield) oldalnál?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: