BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Miért az Egyesült Királyság a reklám tesztlaborja?

Posted by BizBigyó - december 15, 2006

A reklámozás jövőjébe az Egyesült Királyságban pillanthatunk bele, állítja az Economist , Eric Schmidtet (Google CEO) idézve. Már megint a britek? Merthogy? Természetesen az online reklámokba vándorló pénzek növekedési üteme miatt, ami a maga 14%-ával egy kicsit meghaladja az amerikai trendet, és csaknem háromszorosa az 5%-os világpiaci növekedésnek. Csak az év első felében 40%-kal növekedett az internetes hirdetések médiaköltése (IAB).
És mindezt két jelenségre vezetik vissza: egyrészt a BBC erős jelenléte generálja, azon egyszerű oknál fogva, hogy az állami tulajdonú tévéműsorszóró nem futtat reklámokat. Márpedig a reklámok hegyes fejjel fúrják magukat a gyengébb ellenállású felületekbe. Ha lepattannak a BBC vaslédiről, irány az online terep. Az előrejelzések szerint 2009-re a reklámköltség 20%-át az online hirdetésekre fordítják, ami addigra szinte egyvonalban lesz a tévéhirdetési büdzsével. És már most ott tartanak, hogy az online reklámok nagy része a gazdaságosabb PPC/CPC fizetési modellt kínálja (csak akkor fizet a hirdető, ha a felhasználó konkrétan rákattint a reklámra, legyen az banner vagy kulcsszavas hirdetés). Jó érzés volt azt olvasni, hogy nemcsak nálunk mennek el a nagyvállalatok a CPC alapú internetes hirdetések mellett, hanem a ködös Angliában is, és mostanra várják csak a szemléletváltozást. Reméljük, a honi nagyágyúk is kapcsolnak, arányosan a hazai piaccal.cwb677.gif
A másik ok persze maga az internet kihasználtsága (szélessáv/háztartás: 47% UK , 44% USA és 33% Németország): a britek lelkes mádiafogyasztók (ennek egynegyede a weben gyűjtött élmény), valamint bátor online vásárlók. Rettenthetetlen webfogyasztásuk átlagosan heti 23 óra (ezt a mennyiséget én 2-3 nap alatt produkálom, persze az internethez kötött munkámból is kifolyólag).
Végül, a hirdetők is szeretik az UK piac viszonylagos egységességét, ahol, írja az Economist, nem kell az egyes földrajzi egységekre más és más taktikát kidolgozni. (Pedig a skót öntudat, meg a welszi, meg az ír bárdok…)

Mellékesen, a Google dec. 6-án írt alá egy nem is annyira mellékes együttműködési megállapodást a British Sky Broadcasting tévészolgáltatóval (BSkyB): a Google biztosítja a keresést, e-mailt, videót és reklámhirdetést egyelőre a BSkyB szélessávú előfizetői számára, majd, a tervek szerint, a tévéelőfizetők számára is. Természetesen a BSkyB tévénézők, akik a webre kapcsolódva fogyasztják az Eastenders szappanopera-sorozat hegyeket, a Lost c. rejtélyszériát, a Született feleslegeket stb., már az internethasználatuk alapján csiszolt, finomított reklámokat kapnak a dobozukba.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: