BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Hirdetés a Google-ben mobilos kereséseknél

Posted by BizBigyó - december 18, 2006

Röviden a Google mobilhirdetésről (még nincs itt, egyelőre a ‘coming soon’ kategóriában vagyunk).

Ha a felhasználó a mobilján keres a Google-ben, akkor ott is megjelenhetnek keresőhirdetések (ugyanúgy CPC fizetési rendszeren alapul).

Terjedelem: A kulcsszavas hirdetés ilyenkor rövidebb, mint a normál webes (PC) keresés esetén, a limitált hely miatt (2 soros, 12-18 karakterből állhat soronként).

Weboldal: A fizetett hivatkozás egy ún. mobil website-ra irányul, vagy a cég által megadott telefonszám van feltüntetve, amit a felhasználó egy gombnyomásra aktiválhat.

Hol használható jelenleg?(számlázási hely) USA, UK, Németország, Japán stb. („At this time, mobile ads are available to advertisers with a billing address in the United States, the United Kingdom, Japan, Germany, France, Italy, the Netherlands, Spain, China, Ireland, India, Russia and Australia. We look forward to expanding mobile ads to more locations in the future.”)

Mi a mobil weboldal?

A cég weboldalának XHTML, WML, vagy CHTML nyelvű változata.

Na ez egy szép, kicsit más, kicsit új feladat lesz a keresőhirdetéssel foglalkozó cégeknek. Már csak azért is, mert lehet, hogy weben nem vagyunk túl jók Magyarországon, de mobilja rengeteg embernek van, és innen megfogni az internethasználatot érdekes lesz.

Kiegészítés: a mobilmarketingről ígért posztokat Hamvas Bálint. Remélem, lesz jó termés.

2 hozzászólás to “Hirdetés a Google-ben mobilos kereséseknél”

  1. Konrad said

    Hát, szkeptikus vagyok. Az internet használók még nem kaptak rá a mobilnetre, aki meg igen, az ugye Operázik igazából.
    Vagy ezek a hirdetések az Operás Google keresésben jelennek meg?
    De egyelőre mindenképpen pici ez a piac. A mobil tartalmakból egyelőre csak az operátorok (és max. egy tucatnyi beszállító cég) tud idehaza megélni.

  2. BizBigyó said

    Nemhogy az internethasználók, de a hazai mobilozók sem kaptak rá a wapra, (ez a szó olyan, mint egy béka hangja), szóval a mobilwebre. Egyelőre. Tehát a szkepticizmus egy ideig még időszerű, és egészséges. :)

    Teljesen CSÍRÁjában van az egész mobilos keresőhirdetés – világszinten

    a Search Engine Watch 2006 szeptemberben szellőztette meg (!) azt a hírt, hogy a Google mobilhirdetés elindult: http://blog.searchenginewatch.com/blog/060906-125242

    előtte 2006 áprilisában írtak a tesztelésről (persze Japánban volt a teszt):
    http://blog.searchenginewatch.com/blog/060407-082547

    2006 szeptember végén (tehát alig negyedéve) azt kérdezgetik egymástól az USA-ban a szakmabeliek, hogy kinek mi a tapasztalata:
    http://forums.searchenginewatch.com/showthread.php?p=93471

    Tehát nagyon friss a dolog, csak nem lehet elmenni a jelenség/ lehetőség mellett híradás, tudatosítás szintjén, illetve külföldi kampányoknál, mert annyira rá van startolva mindenki a mobilos szolgáltatási lehetőségekre.
    Még a gugli is most kísérletezik a mobilkereséssel, mobiloldalak indexelésével stb. (várják is a kísérletben résztvevőket: http://www.google.com/mobile/faq.html#results3).

    Egyébként sima mobilgugli keresésnél ugyanúgy 10 találat jön be (image: 3), és Google mobile web search-nél nincsenek szponzorált linkek (a faq szerint). Tehát, hogy hova teszik, anélkül, hogy a mindig hangoztatott ‘user experience’ sérülne, arról nem is ír a Google Learning center anyaga, és sajnos az USA tesztelők sem, Google image-ben sem találtam valós képet (nem illusztrációs jellegűt), de ettől függetlenül, az AdWords Qualified vizsgában már a mobilhirdetési előírásokra is rákérdeztek…

    Szerintem, sacc per kb. csak 2007 végére állnak rá nyugaton valamennyire (2008-ban erőteljesebben) a mobil keresőhirdetésre – annak is a click to call válfajára, mivel az jóval egyszerűbb, mint egy külön mobil weboldalt összeütni. Hazánkban pedig, kedvező időjárás esetén, 2009-re teszi jósló békám az elterjedés kezdetét, az első delejes lépéseket. Szóval addig is van miből táplálni a szkepticizmust, ha csak és kizárólag a magyar piacra vontakoztatjuk a hírt, és kizárjuk a nemzetközi terepet. Viszont vannak külföldi célpiacaink, és szeretném, ha ez a lehetőség is tudatosulna a meglévő/potenciális ügyfeleink körében. Aztán idejében a magyar használók fejében is.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: