BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Szokatlan médiaajánlat az [origo] portál OK.hu keresőjében

Posted by BizBigyó - december 31, 2006

Az OK.hu keresőben 15-20 Ft egy megjelenés, a CT Networkön pedig 30Ft egy átkattintás. És mindkettő az Origo médiaportfóliójának része. Míg az OK kereső az orgio portfóliójának része, addig a CT Network hirdetései megjelennek az origo portálokon. Lesz-e változás 2007-ben?

Szöveges hirdetések (ún. text linkek, szponzorált linkek) általában keresőkben és/vagy különféle híroldalak, online magazinok stb. cikkei mellett jelennek meg. Más szóval keresőhálózatban (keresők), és tartalomhálózatban (cikkek). A hazai piacon a vezető kulcsszavas hirdetési rendszerek (a Google és az Etarget) egyaránt kínálnak keresőkben és cikkek melletti (alatti, feletti) szöveges hirdetési lehetőséget adott kulcsszavakra, és hasonló reklámot (tematikus text linket) az [origo] portálon is vásárolhatunk, itt azonban a megoldást külön rendszerben kapjuk a keresőre (ok.hu) és a tartalomhálózatra (CT Network).

Az [origo] médiaajánlatának szokatlansága az árazás ellentmondásában rejlik.

Szponzorált linkek az origo ok.hu keresőjében

A CT Networkön ugyanis egy átkattintásért (tehát érdeklődő, vagy érdeklődőbb látogatért) 30Ft-ot fizetünk, míg az ok.hu-n egy megjelenésért (1. hely) 20 Ft-ot. Vagyis ha az origo keresőjében 500-1000 sok megjelenésből csak 1 átkattintás történik, akkor az ok.hu-n egy látogató ára 500x-1000x annyiba jóval többe kerül, mint a szintén origo kínálta tartalomhálózati hirdetésből érkező látogató ára. Mivel mindkettő az origo rendszeréhez tartozik kötődik, a Google és az Etarget rendszerében megszokott árazási arányokkal összevetve, ez az árdifferencia enyhén szólva szokatlan, és így mintha ellentmondásban lenne az origo alapelvével: “A T-Online nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az élen járjon a minél rugalmasabb árazási konstrukciók kidolgozásában és bevezetésében.”

Az óriási árkülönbség élenjáróan rugalmasnak nem igazán nevezhető. A “más online médiumoknál is bevett online iparági sztenderdekkel” való összhang, árazási szempontból mindenképp meglepő. Ki fog ennyi pénzért az ok.hu keresőjében hirdetni, ha a versenytársak ezen a téren jóval alacsonyabb megjelenési árakkal dolgoznak? Sőt, ha ugyanaz a szolgáltató egy jóval költséghatékonyabb megoldást is kínál médiaajánlatában? Meddig tartható egy elavult fizetési konstrukció az átpofozott Vizsla keresőben, az ok.hu-n? A Vizsla felületi változtatásával (új név, új fülek) várható lett volna egy CT-alapú elszámolás bevezetése is, de ezek szerint nem, vagy még nem történt meg. Tomka Tivadar értékesítési managertől talán választ kapunk, vannak-e ilyen irányú tervek 2007-ben. Sőt, várható-e a kulcsszavas hirdetés és a licitrendszer bevezetése?

ps: van ugyan kattintás alapú kulcsszavas hirdetés is az origon, de az a médiaajánlat szerint, csak néhány fórumban érhető el.

2007. január 03. Kiegészítés:

Az [origo] médiaértékesítését képviselve Somogyi Péter Pál válaszolt (13. sz. komment):
“Nyílván tisztában vagyunk vele, hogy ez az üzleti modell kifutóban van, … negyedévről negyedévre folymatos elemzéseket végzünk, hogy eljött-e már az a pont, amikor érdemes váltanunk. Jelenleg ez bevételekbe jóval többet hoz, mint ha áttérnénk a CT alapra, és az ügyfeleink is nagyon elégedettek, borzatóan örülnek – és meg is vannak lepődve -, hogy élő emberi hanggal tudnak kommunikálni stb.”

és az alábbi kérést intézte a blog készítőjéhez (vagyis hozzám, alias URL, Sebestyén Anna), amit a jövőben feltétlenül igyekszem betartani:

“1 kérésem lenne a jövővel kapcoslatban, még pedig az, hogy ha az [origo]-ról vagy bármiylen más médiumról írsz akármit, amik állítások, azt előtte ellenőrizd le – keresőkkel foglalkozól, tehát menni fog:) – hogy megfelel-e a valóságnak, mert akkor a médium is komolybban foglya venni a szakmaiságot, sőt építő jelleggel csatlakozik – még akkor is, ha ami megjelenik az negatív, de igaz -.”

15 hozzászólás to “Szokatlan médiaajánlat az [origo] portál OK.hu keresőjében”

  1. bigpe said

    amióta a sanoma előjött azzal az agyrém startlapos PPC rendszerével, én már nem csodálkozok semmin :)

    az egész egy szóval írható le: repedezik a megjelenés alapú árazás modellje.

  2. Konrad said

    Nem marad sokáig így az OK.hu. Ha belegondolsz, hogy T-Online a cucc, és a T-Online-nak world wide szinten NEM a Yahoo a partnere, miközben az OK.hu még Yahoo…
    Lesz változás.

    Egyébként a Sanoma is állítólag átáll a mostani korlátos butaság helyett azokon a felületeken a normális PPC-re.

  3. BizBigyó said

    Várom a fejleményeket 2007-ben, biztos lesz néhány izgalmas dolog a keresőhirdetési (ill. az egész online) hazai piacon (igen, a Yahoo – Google váltás eléggé a levegőben van). Hát akkor nézzük meg a varázsgömb mit mond a jövő évre egy külön posztban. Segítsetek tipekkel.

  4. Nem kicsit torzít a cikk szerzője, ha gondolja, kérdezzen meg egy hozzáértő embert, vagy egy olyat, aki szívesen elmagyarázza a két rendszer közötti különbséget…

  5. Anna said

    A cikk szerzője (Sebestyén Anna: )szívesen veszi, ha az origo médiacentrumának munkatársa, megindokolja és hozzá nem értő személyének elmagyarázza hol és mennyiben torzít a cikk. :)
    Péter, köszönöm a kommentet, bizonyára tud segíteni az origo speciális rendszerének megértésében, és így remélhetőleg a blog olvasói tisztábban láthatnak az aktuális médiaajánlat terén.

  6. BizBigyó said

    Anna=Bizbigyó

  7. No, akkor a lényeget öszefoglalom.:)

    Már az első 2 sor nem fedi a valóságot, mivel a CT Network nem az [origo] portfólió része. A CT Network a Hírek Kft. szolgáltatása, és még csak nem is értékesítjük. Biztosítunk jutalékért felületeket a szabad kapacitásaink terhére banner helyeken, de pl a Keresőnkben egyáltalán nem jelenik meg. Hirdetési helyeket vesznek a T-Online-tól, ennyi közünk van hozzájuk mindösszesen.
    A Keresőben a saját szponzorált linkjeink jelennek meg, középen a találatok felett 1 db, és a találatok mellett még 4 db szpnzorált link.
    Való igaz, hogy mi megjelenés alapon áruljuk és nem átkattintás alapon. De, fogalmam sincs, hogy honnan vetted a megjelenésre jutó átkattintási arányt és az 500-as és 1000-es szorzót???
    Ha valóban ilyen rossz lenne, szerinted működne ez a szolgáltatásunk, vásárolnának benne megjelenést?????
    Nyílván nem.:)))
    A két konstrukció között van egy órási nagy különbség. a CT Networkön vásárolt CT alapú hirdetéseknél azt tudod, hogy veszel 1000 db-ot mondjuk, és az a benne lévő több száz oldal valamelyikén fog teljesülni, valamilyen szinten van targetálás – egészen pontosan a site tartalmához igazítja a hirdetést, de pl a bútór hirdteés az nem tudom mitől Sport oldalas cucc…-, a Google esetén licitálnod kell, tehát valaki többet ad, akkor lejebb csúszól, ha leesik 1% alá a CT arány, a rendszer leszedi, és majd újra aktiválnod kell plusz pénzért, ergo folymaatosan figyelned kell a kampányodat stb…
    Az OK.hu esetében ha érdekel egy szó, a rendszer kalkulál rá egy átalány díjat attól függően, hogy hányadik hely szabad és az adott szóra egy átlagos hónapban hány keresés érkezik. Ezért az árért viszont soha nem kell rászánnod az időt, hogy figyeld, hogy nem csúsztál-e lejebb, vagy a konkurencia nem jött be föléd. Megveszel egy helyet és az a szerződés lejártáig a tiéd, folyamatosan, fixen Te vagy ott. Nyílván ebben az esetben nem kell hozzá ügynökségi segítség sem.:)))))
    Ez a lényeges különbség a két modell között, illetve még az, hogy ez teljes egészében célzott megjelenés, míg a CT Network esetében nem, hiszen csak ha autót árulsz, akkor arra a szóra fogsz megjelenni, hiába akrnád a Sex szót, nem teheted be rá az autós hirdetésedet…
    És a lgfontosabb, évek óta ilyen az ajánlatunk, semmi nem változott, csak a december közepén dizájn váltás / brand váltás és szponzorált link dizájn váltás történt, egyébként semmit nem változott a rendszer. Annyiban igen, hogy már most mintegy 20%-al emelkedett a keresések és a keresgetők száma is, és ez folyamatosan növekszik.
    Arra a kérdésre, hogy várható-e a kulcsszavas hirdetési rendszer bevezetése az a válaszunk, hogy 2002-óta ez már létezik, hiszen a fizetett találatok kulcsszavakra jelennek meg…:)))
    A leírtaknak megfelelően szeretném kérni tőled a pontosítást,mivel ez nem igaz: “…az ok.hu-n egy látogató ára 500x-1000x annyiba kerül, mint a szintén origo kínálta tartalomhálózati hirdetésből érkező látogató ára.” Mi nem kínálunk ilyet, nem értékesítjük.
    Elnézést, ha egy kicsit “erősen” foglalmazok, de mivel a születésénél is bábáskodtam, egy kicsit érzékenyen érint, ha olyanok jelennek, amik torzítva adják vissza a lényét, téves állításokat tartalmaz – pedig ezt lehetett volna ellenőrizni -, és szakmailag sem tesz túl jót a keresőmarketingnek, mert az ilyen írás nem a piacbővítés felé hat, inkább negatív hullámot tud kavarni. Az, hogy a CT Networkös megjelenés a Keresőmarketing részét képezi-e, azon már lehet vitatkozni. Az is egy jó rendszer, de nem a keresőkben történő megjelenésekre épít.

    Köszönettel,
    Péter

  8. CTnetwork said

    Kedves Anna,

    A cikked kapcsán engedd meg, hogy én is reagáljak, mint a CTnetwork-öt működtető Hírek Kft. kompetens képviselő vezetője.

    1.) A CTnetwork 2003. vagyis a kezdetek óta a Hírek Kft. tulajdonában áll, és semmilyen tulajdoni összefonódás nincs és nem is volt az [origo]-t működtető T-Online-al.
    Mint partner – nagy örömünkre – valóban részt vesznek a CTnetwork rendszerünkben a T-online csoporthoz tartozó oldalak, de ez minden.

    2.) Az OK.hu egyébként pont, hogy nincs benne ebben az együttműködésben és ez nem véletlen. A CTnetwork valóban nem a keresőkhöz igazodó CPC rendszer, más elven alapul, bár a kulcsszavas hozzárendelés alapú megjelenítés is folyamatban van.

    3.) A CTnetwork előnye, hogy garantált árral tud a hirdető kalkulálni, kockázat ilyen tekintetben nincs. Ellentétben a legtöbb CPC alapú – és keresőhöz kapcsolódó hirdetési rendszerrel (google, e-target) ahol a licit rendszer miatt előre nehezen kalkulálhatók a költségek és bár sokszor alacsonyabb összegről indul, de nem ritkák a kattintásonkénti 1-5 dolláros (200-1000 Ft közötti!) árak sem! (az átlag ár kb. annyira jön ki mint a CTnetwork fix ára)

    4.) A CTnetworkön kívül egyébként mi is üzemeltetünk egy az ok.hu árazásához hasonló keresőt (kurzor.hu) és nem igaz az sem, hogy feltétlen a CPC lenne az egyetlen út a jövőben.

    A kattintási arányokat ismerve közel sincs a cikkben említett 500-1000x-es ár ennél a megoldásnál. A megjelenés alapú kulcsszavas hirdetésnek a következő előnyei vannak:

    – előre tudják a hirdetők egy hónapra mennyi költséget jelent
    – nem éri őket meglepetés, nincs licitrendszer
    – sokak számára egyszerűbb átláthatóbb
    – sokak számára fontosabb, hogy fixen ott van, mint hogy állandóan ezt figyelje
    – garantált pozíciót vesz a hirdető, így nem kerül lejjebb
    – csak olyan kulcsszót fog befoglalni amire releváns a hirdetése és nem veszi meg a szex szót csak mert arra sokan keresnek rá -> így magasabb a CT% mint a CPC rendszerben működő hirdetések esetében.

    – valamivel talán a CT-re vetített költség magasabb de a fenti előnyök sokaknak ellensúlyozzák ezt és az említet különbség még csak közelítőleg sem igaz, mert akkor már se az ok.hu-nak se a kurzor.hu-nak nem lenne egyetlen hirdetője.

    Üdvözlettel:

    Balázs

  9. BizBigyó said

    @ Péter/ Médiaértékesítés:

    Örülök, hogy mindkét érintett (Ok.hu és CT Network) reagált a (távolról sem burkoltan provokatív) bejegyzésre, és köszönöm, hogy ilyen kimerítő válaszokat adtatok. :)

    A szándék semmiképpen nem negatív hullámok gerjesztése, hanem a hazai keresőpiac fejlesztése, ill. építő jellegű szakmai párbeszéd generálása. A nézőpont pedig a világpiaci trendek figyelésén alapul (ahol nem igazán látni olyan CPC rendszert, amely vagy csak keresőben vagy csak tartalomhálózatban értékesít – bár ez utóbbi, a Kurzoros hirdetésekkel, hibrid változat)

    Megpróbálom sorra venni az egyes pontokat.
    1, A vörös posztónak szánt példa: „Vagyis ha az origo keresőjében 500-1000 megjelenésből csak 1 átkattintás történik, akkor az ok.hu-n egy látogató ára 500x-1000x annyiba kerül…”
    500 megjelenésből 1 átkattintás 0,2%-os átkattintási arány (CTR), ami könnyen előfordulhat erősebb versenyű keresőkampányok esetén (bár a volumen miatt ez lehet, hogy csak a nagyobb CPC hirdetési rendszerekre áll, vagy mégsem?

    2, rendben, korrigálom „a CT Network nem az [origo] portfólió része” hanem a „CT Network hirdetései megjelennek az origo portálokon.”

    3. „A Keresőben a saját szponzorált linkjeink jelennek meg, középen a találatok felett 1 db, és a találatok mellett még 4 db szpnzorált link.” Ez nyilvánvaló, de ha már itt tartunk, csak kíváncsiságból: milyen elv alapján van ez a felosztás?

    4, Tény, a Google-ben licitrendszer van, de „ha leesik 1% alá a CT arány, a rendszer leszedi,” kitétel nem igaz, és az sem, hogy „majd újra aktiválnod kell plusz pénzért.” (nincs plusz admin költség). A kampányt pedig igaz „folymaatosan figyelned kell” Ez utóbbival maximálisan egyetértek, ha eredmény kell, akkor munka is kell hozzá.

    5, azt mondod, „évek óta ilyen az ajánlatunk, semmi nem változott, csak a december közepén dizájn váltás / brand váltás és szponzorált link dizájn váltás történt, egyébként semmit nem változott a rendszer.” Figyelve a nemzetközi trendeket és a hazai piacot, ez csak tény vagy erény?

    6, A kérdés lényege pont a licitrendszer volt („Sőt, várható-e a kulcsszavas hirdetés és a licitrendszer bevezetése?” hangsúly az ‘és’ szón), de ez lemaradt a válaszból.
    (6 b, autó-szex példához kapcsolódóan: az persze egy másik kérdés, hogy mi a ’kulcsszó’ a felhasználónak, és mi a hirdetőnek – ügynökségnek – médiának stb.)

    7, a kért javítást elvégeztem, („A leírtaknak megfelelően szeretném kérni tőled a pontosítást,mivel ez nem igaz: “…az ok.hu-n egy látogató ára 500x-1000x annyiba kerül, mint a szintén origo kínálta tartalomhálózati hirdetésből érkező látogató ára.” Mi nem kínálunk ilyet, nem értékesítjük.”) remélem a fenti formában megfelel.

    Az erős fogalmazás egy provokatív bejegyzésnél teljesen rendben van (és nem is volt olyan erős). :)

    És köszönöm a pontosításokat.

  10. BizBigyó said

    @Balázs:
    Kedves Balázs,
    Először is, köszönöm, hogy külön emailes értesítés nélkül is időt, energiát szántál a kommentálására.

    Az előrekalkulálhatóságnak megvan a maga előnye és hátránya is. A Google és Etarget kampányokhoz annyit azért hozzátehetünk, hogy bár a kattintások ára nem fix, a havi és napi maximális keretet lehet szabályozni, tehát nem teljesen fekete az a versenyló, nem szállnak el az árak, ha jól van beállítva és karbantartva a kampány, sőt. Az is tény, hogy a licitverseny nem állóvíz, de az is, hogy a(z online) marketingben egyre növekednek az elvárások.

    Nem vagyok jós, de szerintem látható, hogy a modernebb hirdetési rendszerek a licitrendszert alkalmazzák, vagy épp afelé tartanak. Sőt, az a növekvő nyomás is érzékelhető, hogy a fejlett piaci ügynökségek, ill. marketingmenedzserek egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy elfogadják azt, hogy az éves tervezésen belül a rövidebb távú, negyedéves ciklusokra koncentráljanak, rugalmasabb költségallokációt, és kevésbé hagyományos eszközöket (SMO, WOMM, VM stb.) használjanak (_még_ nem Magyarországon persze): vagyis mindenféle olyat, ami az eddigi gyakorlattal, a megszokott kiszámíthatósággal ütközik, és nagyobb versenyképességet, gyorsabb reakciókat kíván.
    Számomra ezért meglepő az origo (-hoz bármilyen szinten kapcsolódó) jelenlegi médiastruktúra a CPC hazai piaci körülményei között. Kiélezve a kérdést: meddig előny ez az előny?

    Ha azt mondod, hogy „az átlag ár kb. annyira jön ki mint a CTnetwork fix ára” akkor viszont az a kérdés merül fel, hogy ha olyan cégem és termékem van, akinek kevesebb a versenytársa a piacon, kevésbé számíthatok licitversenyre, akkor miért alkalmazzak egy (ekkor már) drágább fix rendszert? Viszont az is benne van a következtetésben, hogy, ahol nagyon felsrófolták az árakat, ott adott esetekben előnyös lehet a rögzített díj (innentől a kérdés a felületek népszerűségén, hol keresnek, hol olvasnak a legtöbben – és, továbbra is, legfőképp a marketingstratégia, és megvalósítás színvonalán – múlik)

    „ nem igaz az sem, hogy feltétlen a CPC lenne az egyetlen út a jövőben” igen, ezzel egyetértek, egy ennél bonyolultabb konstrukció körvonalazódik, amiben a CPC, a CPA, az esetileg definiált minőségi elvárások stb. kombinálódnak.

    Mikorra várható a kulcsszavas rendszer bevezetése a CT Networkön? (“2006 végéig pedig a tervek szerint elérhetővé válik, hogy a CTnetwork hálózatán futó hirdetéseket nemcsak a partner oldalak általános tematikájához, hanem az egyes cikkek tartalmához is hozzá tudják majd rendelni.”)

  11. bigpe said

    Egy kis idevágó példa a szomszédos csehektől:

    A Seznam.cz (alias cseh origo) évekig csak ezt a fix kulcsszavakra megvett, fix helyes hirdetési rendszert engedte.
    2006 őszétől saját CPC rendszert vezettek be mellé.
    Egyelőre párhuzamosan fut a két rendszer, de a hidetők számát megnézve nem nehéz megjósolni melyik fog hosszú távon is kint maradni a találatok mellett.

    Az origo ezzel szemben mintha direkt szembemenne a trendeknek…

  12. Kalmi said

    Sziasztok,

    Gondoltam en is kiegeszitem a “beszelgetest” :-)

    “Tény, a Google-ben licitrendszer van, de „ha leesik 1% alá a CT arány, a rendszer leszedi,” kitétel nem igaz, és az sem, hogy „majd újra aktiválnod kell plusz pénzért.” (nincs plusz admin költség).” – ez az ETARGET-nel is igy mukodik. Az “ujraaktivalas” az a kampany minosegenek javitasat jelenti: mas kulcsszavak kivalasztasa, hirdetesi szoveg ujrafogalmazasa, stb.

    Egyetertek Annaval: a Google illetve az ETARGET kampanyok koltsegei ellenorizhetoek, nem lehet “elszallni”.

    Seznam.cz – tenyleg nem nehez megjosolni a jovot :-)

  13. No, a plusz költség alatt effektíve nem forintot értek, hanem időt, energiát…
    A google-ban pl egy ingatlan szónál vagy autó szónál a ct ár azért nem 12 Ft, ebben remélem egyetértünk.:)
    Az OK.hu-ra vonatkozó átkattintási arány még mindig nem ok, ajánlom figyelmedbe az Arcanian által tavaly hozzánk hozott biztosításos kampány statisztikáit…
    Érthető, ha egy kérdés provokatív, de a provokativitás nem egyezik meg a a valóság torzított visszaadásával, téves elméleteken alapuló figyelem felkeltésével. Ettől nem lesz a felvetés szakmai vita, inkább visszatetszést vált ki az emberből, és mivel nem egyéni válalkozásban nyomja az ipart egyikünk sem, ezért az ilyen dolgok a munkáltatóra / a cégre vetülnek rá és azzal szemben keltenek ilyen-oylan érzéseket/ társításokat.
    Alap esetben nem is kommentáltam volna, ha nem lett volna tele butasággal.
    Az, hogy nyugaton mi működik, és mi nem működik már, illetve az [origo]-nak mi az üzletpolitikai startégiája az egy másik kérdés.
    Ez a szolgáltatás éves szinten 50%-60% közötti árbevétel növekedést ér el, és nagyon széles ügyfélkörünk van. Természetesen nem mindenkinek megfelelő ez a fajta árazás, de rengeteg olyan cég van, akinek nagyon kicsi pénze / ideje van, nekik ez tökéletesen megfele.
    Továbbra sem fedi a valóságot, hogy az [origo] felületein lehet CT networkös hirdetéseket vásárólni, mert nem lehet. a CT Netwörkön lehet, és az megejelenik az [origo] oldalain is, így pontos a megjegyzés.
    Természetesen az, hogy semmi nem változott, az erős túlzás, mert a rendszer mögötti szofver környezet az több alkalomaml is, van lehetőség online megrendelésre / fizetésre is.
    Nyílván tisztában vagyunk vele, hogy ez az üzleti modell kifutóban van, gondolhatod, hogy negyedévről negyedévre folymatos elemzéseket végzünk, hogy eljött-e már az a pont, amikor érdemes váltanunk. Jelenleg ez bevételekbe jóval többet hoz, mint ha áttérnénk a CT alapra, és az ügyfeleink is nagyon elégedettek, borzatóan örülnek – és meg is vannak lepődve -, hogy élő emberi hanggal tudnak kommunikálni stb.

    1 kérésem lenne a jövővel kapcoslatban, még pedig az, hogy ha az [origo]-ról vagy bármiylen más médiumról írsz akármit, amik állítások, azt előtte ellenőrizd le – keresőkkel foglalkozól, tehát menni fog:) – hogy megfelel-e a valóságnak, mert akkor a médium is komolybban foglya venni a szakmaiságot, sőt építő jelleggel csatlakozik – még akkor is, ha ami megjelenik az negatív, de igaz -.

    Üdv,
    Péter

  14. BizBigyó said

    Kedves Péter,

    érdekesnek találom a szolgáltató részéről közölt nyílt céges referenciát… Mivel a témában az esettanulmányt én készítem, egészen bizonyos, hogy külön nem szükséges felhívni a figyelmem a kampányadatokra, arányszámokra. Sőt, az is nyilvánvaló, hogy szezonális termékeknél mit jelent a CTR. Illetve, hogy az alkalmazott technológia, az így kapott találati lista stb. hogyan hathat a szolgáltató által közölt CTR-re. Mivel a blog a saját személyes blogom és nem a céget képviseli, ezért a cikkben sincs rá utalás: szerencsésnek találtam volna, ha nem kerül terítékre a cég, vagy a kampányok. A helyzetet menti, hogy egyébként is dolgozom a nemsokára publikált esettanulmányon.

    Amikor azt írom, ‘provokáció’ akkor szó szerint úgy értem, ‘provokáció.’ És azt is elismerem, hogy egy provokatív bejegyzésnél a beszédmód élesebb lehet a szükségesnél, ha az érintett inkább sértve mint kérdezve érzi magát.

    Mindenesetre én szakmai ignoranciát nem feltételezek jelenlevő beszédpartnereimről, és ez, azt hiszem, kölcsönösen elvárható. Ahogy írod, “mert akkor a médium is komolybban foglya venni a szakmaiságot.” Igen, ez a szakmaiság a cél.

    Ennek fényében (élesebb vita helyett) a szakmai válaszra helyezve a beszélgetés hangsúlyát az alábbi szövegrészletettel frissítem a bejegyzést:

    2007. január 03. Kiegészítés:

    Az [origo] médiaértékesítését képviselve Somogyi Péter Pál válaszolt (13. sz. komment):
    “Nyílván tisztában vagyunk vele, hogy ez az üzleti modell kifutóban van, … negyedévről negyedévre folymatos elemzéseket végzünk, hogy eljött-e már az a pont, amikor érdemes váltanunk. Jelenleg ez bevételekbe jóval többet hoz, mint ha áttérnénk a CT alapra, és az ügyfeleink is nagyon elégedettek, borzatóan örülnek – és meg is vannak lepődve -, hogy élő emberi hanggal tudnak kommunikálni stb.”

    és az alábbi kérést intézte a blog készítőjéhez (vagyis hozzám, alias URL, Sebestyén Anna), amit a jövőben feltétlenül igyekszem betartani:

    “1 kérésem lenne a jövővel kapcoslatban, még pedig az, hogy ha az [origo]-ról vagy bármiylen más médiumról írsz akármit, amik állítások, azt előtte ellenőrizd le – keresőkkel foglalkozól, tehát menni fog:) – hogy megfelel-e a valóságnak, mert akkor a médium is komolybban foglya venni a szakmaiságot, sőt építő jelleggel csatlakozik – még akkor is, ha ami megjelenik az negatív, de igaz -.”

  15. Nem flamelve, de más problématérbe helyezve át a fentieket, várom a vitákat Keresőhirdetés – a megjelenés alapú rendszerek alkonya blogomon.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: