BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Mintablog: Fred Wilson, kockázati tőkés üzleti blogja

Posted by BizBigyó - február 15, 2007

Ha lehet egy üzleti blogért rajongani, az ez. De a mérsékelt égövben úgy is fogalmazhatunk, hogy élvezettel olvasom Fred Wilson blogját. Gyakorlatilag az egyetlen olyan üzleti blog, amit bárkinek szívesen ajánlok – ‘becsukott szemmel. ‘

Edzett bloggereknek, és a blogolás gondolatával még csak kacérkodó olvasóknak, ne adj isten, kockázati tőkéseknek, cégvezetőknek, PR-osoknak is érdemes megnézegetni, hogy kommunikál a blogján keresztül Fred Wilson, akit a Business 2.0 magazin az 50 legokosabb üzleti elme között tart számon. A versenyképes trendekre figyelő magazin arról faggatta, Fred Wilsont, hogy

‘Hogyan legyünk sikeresek 2007-ben?’

Fred válasza: ‘Legyen egy blogod, ami építi az üzleted.’ Igen, a sorrend, ismerve Fred blogját, így helyes: ‘ami építi az üzleted’ és nem ‘ami az üzleted építi’ – Fred ugyanis nem foggal-körömmel az üzletet építi, de azt is, és mellette néhány más érdeklődési területről is blogol, nemcsak az általa felkarolt start-upokról, hanem zenéről is, pl. az Arctic Monkeys-ról, vagy épp Steve Jobs DRM-mentességet hirdető manifesztójáról, de az sem titok, ha betegen fekszik otthon.

És hogyan gyűjt üzleti, fejlesztési infót a blogján keresztül (ahol a feedburner olvasószámlálója most épp 16388 olvasót mutat) a meglévő vagy jövőbeli vállalkozásaihoz? Nagyon egyszerűen: az olvasóktól.

pl. 10 dolog, amit a flickr közösségi oldaltól tanultam: 10 olyan dolog, amit webszolgáltatók fel tudnak használni, hogy még jobbak legyenek – ideértve Fred saját befektetéseit, mint pl. a kézművességi közösségi oldalt, az etsy-t. Persze a kommentekben ez a 10 dolog kibővült.

De talán még lényegesebb, amikor azt mondja: “mindenféle üzletembert megismertem” a blogon keresztül (indiait, ausztrált, kínait, szilícium völgyit stb.). Kijavítanak, ha tévedek, és ütik az asztalt, ha helyeselnek. És ha eljön az az idő, hogy pénre van szükségük, akkor tudják hova kell fordulni.”

Havonta kb. 50.000 látogatója van.

Fred ízig-vérig üzletember, kockázati tőkés és kockáztató kommunikátor, aki mindenkit, aki az e-kereskedelemben érdekelt, blogozásra ösztökél:

“I would make anyone who is an e-merchant maintain a blog where they’d learn about search optimization, link tracking, social media optimization, word of mouth marketing, buzz tracking, feeds, flares, mybloglog, and a host of other important stuff that doesn’t cost a dime to do and brings traffic.”

Technikai tippjei:

  • minden napra jusson egy poszt – “ha elutazom, előre legyártok néhányat. Aztán egy program segítségével napi egy felkerül a blogra.”
  • ütős címek: legtöbben csak a feed readerüket használják – igyekezd átcsalogatni őket.

Őt (is) pl. szívesen látnám az idei Interaktív Marketing Konferencián.

Egy hozzászólás to “Mintablog: Fred Wilson, kockázati tőkés üzleti blogja”

  1. […] Bizbigyó bejegyzését követve jutottam el Fred Wilson blogjára, ott is egy webes videók értékesítéséval kapcsolatos posztra. […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: