BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Miért nincs élő keresőmarketing fórum Magyarországon?

Posted by BizBigyó - február 27, 2007

Körbeszaladtam a Google-ben a háztáji keresőmarketing, azon belül pedig a keresőoptimalizálási fórumokat keresve. Hát, kissé siralmas a helyzet. Keresőhirdetésre/ AdWords-re/ Etargetre stb. semmi, keresőoptimalizálásra pedig néhány névleges, vagy elhalt kezdeményezés. Mármint fórum – blog van garmadával.

Az egyetlen élő fórum, amit találtam, az szipeter kezdeményezése volt, ahol már nem 0 és 2 között mozgott a hozzászólások száma, és nem az admin meg az admin beszélgetett egymással magában.

Anno az első morzsákat az anonimitásba burkolózó ‘Keresőmarketing’ nevű adminman moderálta fórumon szedtem fel, és most szomorúan láttam (vagy ez jó hír lenne?), hogy ezt írta ki a kapura: “A keresomarketing.fpn.hu fóruma a mai nappal (2006.10.30) megszűnt. Két és fél éves működése alatt több, a témával foglalkozó weblap, blog és fórum indult – további fenntartását nem érzem szükségesnek.” Sajnálom, nagyon tetszett a stílusa. És a fórum igazi közösség volt, sok érdeklődővel, sok önkéntes segítővel. Kár. (a bejegyzést javítottam, nem Tigaman volt a moderátor – köszi Balázs – hanem kicsoda?)

AdSense fórum sincs, itt talán a webni.innen.hu oldalgazdája, Jároli József fogadta a legtöbb magyarországi AdSense felhasználót válaszokkal, beszélgetéssel.

Szóval nézegettem a szipeter SEO fórumot, egész ígéretes.

Van még itthon hasonlóan tapasztaltabbaknak célzott fórum szerintetek? (Mármint ami élő és nem egy szellemtanya mint ez.) És egyáltalán: kell-e fórum, ha van blog, komment, és egy maroknyi olyan szakmabeli, aki valamennyire is nyitott szakmai párbeszédre, és egyébként is éppen elég munkájuk van?

11 hozzászólás to “Miért nincs élő keresőmarketing fórum Magyarországon?”

  1. szipeter said

    Sokat gondolkoztam rajta, hogy érdemes-e elindítani a blog mellett egy fórumot. Végül azért döntöttem mellette, mert a blogomban elég sok a befejezetlen, vagy már átláthatatlan beszélgetés. De majd az idő eldönti, hogy van-e értelme :)

  2. BizBigyó said

    Szurkolok. Abszolút. Egy használható FAQ-ban (akár blogposztokra bontva) szerinted lehetne összesíteni a tipikus/ visszatérő kérdéseket?

  3. JJózsef said

    Némi helyesbítés az AdSense fórummal kapcsolatban, mert szerintem ( és a Google szerint is ) van magyar a href=”http://webni.innen.hu/AdSenseF_c3_b3rum”>AdSense fórum, ahol nem talán, hanem biztosan nagyságrendileg több a hozzászólás, mint bármelyik hasonló magyar oldalon :).

    Igaz, hogy jelenleg nem lehet új témát nyitni, de ez hamarosan változni fog.

  4. Sandor said

    Szerintem is a webni a legjobb az informaciocserere. Meg ha jol ertem, akkor most a Google-tol segitenek a Jaroli Jozsefnak hozzaszolni? Nem semmi.

  5. szipeter said

    Jó ötlet ez az összegzés, de ehhez még szerintem nagyon fiatal a fórumom. Plusz szerintem pont az nem olvasná el a FAQ-t aki idiótaságokat akar beírni/kérdezni.

  6. forras said

    Meglepően sok fórum van mostanában erről a témáról és eléggé kihaltak. Szerintem meg kéne csinálnotok a piacotokat és akkor lesz jövője ennek, bár minden a google-tól függ. Keressetek meg és én szerzek hozzá támogatást ;).

  7. Harder said

    Nemrég indult és ígéretes fórum: http://seo.forum.hu

  8. Itt is egy fórum, érdemes megnézni:
    http://www.hatekonyan.hu/forum/index.php

  9. csabax said

    Én is csak ajánlani tudom mindenkinek a Harder által említett SEO fórumot.

  10. Igaz nem fórum, de érdekes infókat találhattok a Hungarian SEO blogon. Ez a blog inkább olyanoknak szól, akik még csak mostanában ismerkednek a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing témakörével.

  11. idess said

    Hogy ne lenne élő keresőmarketing-fórum Magyarországon? Ez itt úgy pörög, hogy öröm nézni:

    keresomarketing.forum.hu

    :-)

    Közel 12.000 regisztrált hozzászóló, 40.000 hozzászólás!

Vélemény, hozzászólás?

 
