BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Web 2.2 symp Blogkeresők: hiányzott a Blogsearch fejlesztője, Liebig Zsolt

Posted by BizBigyó - február 28, 2007

Friss szüret: először is néhány link a blgokereső beszélgetéshez kapcsolódóan (természetesen a blogkeresők segítségével találtam rájuk):

“talán csak odáig jutottunk, hogy azért érdemes blogkeresőt használni, mert az véleményekben tud keresni

“párbeszédre és önreflexióra (is) hajlandó résztvevők, csöppnyi provokáció, a közönség bevonása”

“a blogkeresők fejlesztői ígéretet tettek arra, hogy hamarosan összeállítanak egy olyan teljeskörű “rangsort”, mely azon alapszik, hányan linkelik az adott blogot. Nem tudom, ez mennyire határozza meg egy blog értékét, de majd meglátjuk…”

“megéri-e blogkeresőt üzemelteteni, illetve a blogszolgáltatók hogy állnak ehhez a témához

ill. Liebig Zsolttal (Blogsearch.hu) utólagosan készített interjú.

Szia Zsolt,

a (szóbeli) visszajelzések nem voltak rosszak. Nagyon sajnálom, hogy nem tudtál eljönni, az okát (nyomós családi) megnevezte Orsi (Karafiáth) a nap/est házidívája, és emlegettük a Blogsearch-öt néhányszor. Sajnos nem sikerült a Blogsearch kezdőlapot megmutatni a kivetítőn. Letöltöttem előre, hogy ne legyen belőle gond, de a helyi hotspot újra be akart léptetni, amitől kissé zavarba jöttem ott kinn a színpadon, azon a hosszú keskeny placcon, a kerekasztalbeszélgetések négyszögesítőjén.

Hogy bepótoljunk valamit, válaszolnál azokra a kérdésekre, amiket valamennyire végigjártunk? A válaszod beemelem a posztba (és persze talán lesz 1-2 poszt a beszélgetésről, ahogy a bloggerek látták).

  1. Miben tud egy blogkereső mást, többet nyújtani, mint egy általános kereső, pl. a Google?
  2. Ki(k) a blogkereső célcsoportja(i)? Ki keres a blogkeresőkben? A blogger? A PR-os? A saját termékét figyelő?
  3. Milyen üzleti jövője van egy blogkereső szolgáltatásnak? Mi az üzleti modelletek? Mi van akkor, ha a bloggerek nem szeretik a reklámokat (vagy épp ők is profitálni szeretnének a reklámbevételekből)?
  4. Mennyire együttműködőek a blogszolgáltatók, mennyire éri meg nekik a látogatottságukat a blogkeresőkön keresztül növelni?
  5. Van-e, volt-e igényfelmérés? Mennyire vettétek mintának/ alapul a külföldi példákat, pl. a Technoratit és a Google Blogsearch-öt?
  6. Mennyire webkettes a blogkereső szolgáltatásotok?
  7. Mi ma Magyaroszágon a top tíz blog? (Pl. Techonarati módra befelé mutató linkek alapján) Bártházi Andris válasza: az Index blogok. A Miner nekifog egy ilyen fejlesztésnek.

Azt hiszem, valahogy így alakult a tervezett kérdéssor, ha nem, akkor majd remélem, kijavítanak. :)

4 hozzászólás to “Web 2.2 symp Blogkeresők: hiányzott a Blogsearch fejlesztője, Liebig Zsolt”

  1. zsolti said

    Szia,

    Én is sajnálom, hogy nem tudtam elmenni, de hát az ilyen dolgokat nem lehet előre látni :(

    1. Blogkeresővel már eleve egy szűrt tartalomban keresel, ami feltételezheti, hogy téged csak a bloggerek véleménye / nézőpontja érdekel. Egy általános keresővel nem tudsz ilyen módon hatékonyan keresni – a Google Blogsearch talán a “legjobb” példa, ami néha elég tágan értelmezi a blog fogalmát.

    2. Célcsoport mindenki. A blog nem műfaj, hanem egy kommunikációs csatorna, s ha így nézzük, akkor a legtöbb felhasználó számára egyelőre teljesen mindegy, hogy az általa keresett információt egy blogban vagy egy portálon találta meg. Ő tartalmat keresett, és ha ezt a BLOGSEARCH-el találta meg, akkor később is használni fogja. (Más kérdés, hogy később már tudatosan fog-e blogkeresőt használni, ha egy bizonyos fajta információra van szüksége?)

    Emellett nyilván egy speciális feedback-figyelőnek is alkalmas lehet a szolgáltatás, hiszen amíg egy hagyományos keresővel mondjuk 50.000 átláthatatlan találatot kapsz a termékedre keresve (lingyűjtemények, partnerek belinkelnek, seo tevékenységek), addig egy blogkeresővel kizárólag csak a közvetlen (végfelhasználói) véleményekkel szembesülhetsz. És ugye az sem utolsó szempont, hogy a BLOGSEARCH-ben mindezt percrekészen, azonnal.

    3. A jövőről beszélni elég nehéz, hiszen az egész blogszféra még egy képlékeny valami, mindenki tapasztalatokat gyűjt. Meghatározó reklámbevételi forrásokra egy blogkereső esetében szerintem csak a kapcsolódó szolgáltatások (címlap, közösségi funkciók) révén lehet szert tenni, hiszen pont a találati lista (ami tulajdonképpen a legfontosabb része az egésznek) az, amit a legkevésbé sem érdemes más egyébbel (hirdetésekkel) “teleszemetelni”. Talán a kereső erőforrásainak kiadása jöhet még szóba. Az üzleti modell nálunk valahogy úgy néz ki, hogy minimális befektetéssel a lehető legnépszerűbbnek lenni, és nem baj, ha eközben bevétel is van.

    4. Vannak egészen együttműködő blogszolgáltatók, olyanok, akik hajlandóak akár még a saját technológiájukat is hozzánk igazítani, vannak azonban akik még a kommunikáció szintjén is elzárkóznak előlünk. Hogy mennyire éri meg nekik együttműködni velünk: szerintem egyértelmű, hogy csak nyertesei lehetnek a dolgoknak, hiszen látogatókat viszünk a blogjaikra.

    5. A BLOGSEARCH esetében nem volt igényfelmérés, saját személyes igények alapján indult el a kereső, azóta viszont abszolút a felhasználók visszajelzései alapján halad tovább a fejlesztés. Az pedig, hogy külföldi példákat sem vizsgáltunk meg, tudatos volt. (Más igények, más keresési szokások, más felhasználói hozzáállás.)

    6. Teljesen webkettes, kiírtuk, hogy béta :) Amúgy egy kis közösség már elkezdett kialkulni a BLOGSEARCH körül – ha erre gondolsz -, a következő lépés az lesz, hogy ez a “felszínen is” láthatóvá váljon.

    7. Nem feltétlenül a legtöbbet linkelt blogok a legnépszerűbbek vagy a legnagyobb véleményvezérek, így elég nehéz csupán a bejövő linkek alapján kihirdetni a top tíz hazai blogot. Az Indexes blogok mindenképpen meghatározóak, de szerintem a Sorozatjunkie, Tomcat, a Plastik vagy a Napirajz is beférne a listára.

  2. Ha ennyire az index főoldali link számít a magyar nyelvű blogok látogatottságánál, akkor pl. miért nem jut eszébe Simó Györgyéknek kitenni pár blogot a wiw főoldalra és benyomulni a blog piacra? Pl a Gépház üzen helyén:
    2006. június 8.

    Sziasztok!

    Sajnos még mindig keringenek körlevelek az iWiW jövőjérő….

  3. BizBigyó said

    Zsolt: köszi a válaszokat!

    Attacs: szuperjó kérdés, talán a szünetben meg tudom még kérdezni Simót. Szerintem a válasz: van épp elég projektjük, ami fut, most ebben az irányban nem erősítenek. Plusz (ezt én gondolom) nincs elég web 2.0-ában otthonosan mozgó, jól kommunikáló emberük, akiket egy ilyen feladatra befoghatnának – hogy egyáltalán még jó blogokat levadásszanak. Nem fekszik még nekik a blogos párbeszéd – látod, azt mondja ‘hangosbemondó’ de a flash meg a banner az nem az, az vmi halk, észrevétlen osonómanó

  4. […] de nem tudok napirendre térni efölött) könyvben olvasható, mindenesetre részemről a tegnapi blogkeresős- és a mai startup&vc beszélgetés mellett ez volt a legérdekesebb/legjobb programpont a […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: