BizBigyó

Bejegyzések az üzleti webbálna hátára – online marketing

Minden, ami szem-szájnak, szoftnak ingere: Lynda

Posted by BizBigyó - december 15, 2007

Azt hiszem megtaláltam a nagy Őt, ahol szinte minden lényeges szoftverhez megfelelő tréninget adnak, havi potom pénzért (kb. 25 dollár). Ő a klumpából kibújó és sikítás helyett kedvesen mellédülő Lynda.

A Lynda.com oldalra valamelyik keresésnél bukkantam rá – meg is van, olyan videókat kerestem, ami kézzelfogható módon, érdekesen és érthetően magyaráz el különféle webes dolgokat, aztán egy videókereső oldalról pattantam tovább Lyndára. Pontosabban az oldalára. Oldalra.

Kerestem egy ingyen promó kódot, amivel egy hétig használhattam az oldalt és maximálisan elégedett vagyok a színvonallal, az árral (havi 25 dollárért a teljes, még egyszer, a teljes könyvtárat használhatjuk, nemcsak egy képzésre fizetünk elő), stb. Aki nem akar hosszabb ideig ingyenélősködni, annak rövidebb időre elég lehet a Lynda.com ingyenes mintaanyaga.

Válogathatsz: van mindenféle Photoshop, Ajax, Javascript, PHP, Rubyarúdon, DreamWeaver CS3, ColdFusion 8, Flash CS3, Bridge, Flex, InDesign, Apple tréningek (iMovie, Final Cut Pro, Aperture, Keynote, Mac OS), Autodesk, Avid, Corel, nem néztem még meg de van SEO képzés is (9 órás), aztán az elmaradhatatlan Microsoft termékekre épülő tréningek, stb stb. Amit eddig láttam, az kiváló, önmagában ezerszer százszor többet ért mint havi 25 dolcsi.

Leginkább azoknak jó, akik szeretnek és tudnak videó tutorialokból tanulni és legalább középfokú szinten beszélik az angolt. És mielőtt ezzel a tréning tippel mindenkinek boldog karácsonyt kívánnék, van itt még egy dolog, amire érdemes gondolni így dec. közepén: a Cipősdoboz program. Megunt digitális és kevésbé digitális jó állapotban levő dolgaidat rakd be egy cipősdobozba, tegyél mellé néhány izgalmas dolgot (pl. lukas, kerek, szögletes csokoládét) és küldd el postán és helyezd el az egyik központi vidéki (Eger, Kőszeg, Vác, stb. – lásd a honlapot) vagy budapesti gyűjtőbe (konténer méretű dobozok, nem lehet eltéveszteni): Batthyány tér, Deák tér, Keleti ill. Nyugati pu. Ha erre lusta vagy, akkor vidd el kevésbé lusta barátodhoz, aki esetleg elviszi helyetted is. Köszi Endre a tippet.

PS: Jó lesz karácsonyra hazamenni innen New Orleans-ból, még ha itt pólós-pulcsis is az idő. :)

3 hozzászólás to “Minden, ami szem-szájnak, szoftnak ingere: Lynda”

  1. Rafael said

    Mindig vissza-vissza jövök az oldalaidra és mindig tanulok valami hasznosat. Az a szép benne, hogy sose tudom, mit fogok találni. Most megtaláltam az AdSense-témát, amiröl csak kevesen tudnának ilyen jól és érthetöen beszélni.
    Szívesen olvasnék valamit a “delicius” és a “technorati” lényegéröl. Már többször átolvastam a tájékoztatójukat, de még mindig nem világos, hogy igazából mire jó az egész, milyen esetekben érdemes és mikor NEM ajánlatos igénybe venni. Lehetséges volna egy kis összefoglalót írnod? Elöre is köszönöm.

  2. BizBigyó said

    Szia Rafael, kösz szépen, örülök, ha érthető. Általánosságban véve a delicious meg a technorati lényege is a hatékonyabb és közösségibb online kommunikáció (nem tudok olyan esetet, amikor NEM ajánlatos – kivéve, ha vki nem nagyon webezik, túlságosan kompetitív, szereti megtartani magának a hihetetlenül ‘titkos és ütős’ infó forrásokat, nem érdekli, hogy másokat mi érdekel stb.)
    Külön időt nem tudok szánni retró website bemutatókra, leginkább azt tudom ajánlani, hogy válassz egy eldobható felhasználónevet, és kísérletezz: nézz körül, mit csinálnak mások, tetszik-e személy szerint neked. A legtöbb közösségi website olyan mint egy parti, ahol vagy jól érzed magad vagy nem: ezt csak te tudod eldönteni. Vigyél rágcsát, innivalót és olvasgass.
    Vagy esetleg nézz bele ebbe: http://webisztan.blog.hu/2006/08/17/kepes_del_icio_us_es_az_jo
    Hogy mire jó egy blogkereső (Technorati – bővülő keresőfunkciókkal)? Ehhez ezt a posztot tudom ajánlani: https://bizbigyo.wordpress.com/2007/03/05/hanyas-a-blogod-a-miner-szerint/ illetve a hazai blogkeresők kipróbálását.

  3. Rafael said

    Hello,
    köszi a választ, meg a címeket. (webistan sajnos nem sokat mondott)
    A kérdésem háttere, hogy sok üzleti-blogger visszaél a technoratival, vagyis rászáll egy témára és akit ott talál, arra hirdetéseket ültet. (A Te oldalaidon is ez van és nem túl örvendetes.) Tehát ezért nem értem igazán, hogy mire jó az egész, ugyanis aki a blog témáját keresi, pláne aki a blogot már ismeri, az rátalál technorati nélkül is. Van erröl véleményed?

    A delicius meg egyenesen céltábla az ilyen vadászoknak.
    A kérdésem tehát továbbra is megmarad, de lehet, hogy ezzel egyedül vagyok.

    szivélyes üdv.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: